در یک ماه اخبر
قیمت چسب صحافی 20 درصد افزایش یافته است


رئیس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز صحافان گفت: چسب صحافی در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت بسیار زیادی روبه‌رو بوده است و در یک ماه اخیر باز هم 20 درصد گران‌تر شده است.

رئیس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز صحافان گفت: چسب صحافی در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت بسیار زیادی روبه‌رو بوده است و در یک ماه اخیر باز هم 20 درصد گران‌تر شده است .

جلیل غفاری‌رهبر؛ رئیس اتحادیه صحافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: این‌روزها که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان تولیدی در رکود کاری و تولید به سر می‌برند، گرانی‌های مواد اولیه مشکلات کار آن‌ها را دو چندان کرده است .

وی افزود:‌ صحافان که در ماه‌های اخیر به دنبال کاهش شمارگان کتاب، همچنین کمبود سفارش کتاب، با بیکاری روبه‌رو شده‌اند، زمانی هم که سفارش دارند باید مواد مورد نیاز خود را با قیمت بسیار بالا از بازار تهیه کنند.

غفاری‌رهبر با بیان اینکه گرانی کاغذ و مقوا به عنوان دو کالای مورد نیاز و اصلی صحافی از مدت‌ها پیش مطرح شده است، گفت: در این زمینه قول‌های مساعد زیادی داده شد، اما مساله اینجا است که عملا کار خاصی انجام نشده است و کاغذ و مقوا با قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد .

وی تاکید کرد: در این میان چسب صحافی نیز به عنوان یکی دیگر از کالاهای اساسی مورد نیاز همکاران ما با افزایش قیمت روبرو بوده است، به طوری که طی دو ماه اخیر بین 20 تا 30 درصد گران‌تر شده است .

غفاری‌رهبر با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان باید در اولویت برنامه‌های دولت باشد، ادامه داد:‌ معتقدم اکنون دولت باید سیاست خود را در زمینه حمایت از تولید، تاجران و تعاونی‌ها به صورت شفاف و صریح اعلام کند،. اگر قرار است از آن‌ها حمایت شود، بگویند و اگر قرار است خودشان کارهایشان را دنبال کنند نیز بگویند تا بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم .

به گزارش ایبنا، اکنون هر قوطی 800 گرمی چسب صحافی ایرانی به قیمت 15 هزار تومان، قوطی سه کیلو و نیمی 46 هزار تومان و هر قوطی 9 کیلویی به قیمت 115 هزار تومان به فروش می‌رسد .

این در حالی است که قیمت هر قوطی 800 گرمی چسب صحافی در اوایل سال 1397 حدود 10 هزار تومان بوده است

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۷ بيست و سوم مهرکلیدها : صحافی؛ چسب صحافی؛ غفاری رهبر؛ اتحادیه صحافان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: