ابوالحسنی خبر داد :
ورود اتحادیه لیتوگرافان به مساله گرانی زینک


رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت زینک در بازار گفت: با وجود اینکه تخصیص ارز دولتی، در هفته‌های اخیر بهای زینک بدون هیچ منطق و دلیلی با افزایش سه برابری روبه‌رو شده است و به همین دلیل اتحادیه پیگیر این موضوع خواهد شد .

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت زینک در بازار گفت: با وجود اینکه تخصیص ارز دولتی، در هفته‌های اخیر بهای زینک بدون هیچ منطق و دلیلی با افزایش سه برابری روبه‌رو شده است و به همین دلیل اتحادیه پیگیر این موضوع خواهد شد .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا؛ احمد ابوالحسنی؛ رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با بیان اینکه زینک تا قبل از گرانی نرخ ارز حدود شش تا هشت هزار تومان بود، عنوان کرد: این کالا اکنون به ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان -بسته به فروشنده‌اش- افزایش قیمت داشته است و ما شاهد افزایش سه برابر قیمتی زینک هستیم.

وی افزود: اکنون حتی برخی از فروشندگان شرایط خاص و ویژه‌ای برای فروش زینک مطرح می‌کنند، به عنوان مثال اگر کسی قبلا از آن‌ها جنس خریده است کالا را با تخفیف می‌دهند و اگر پیش‌تر خریدی نکرده باشد، باید قیمت بیشتری بپردازد.

ابوالحسنی با اشاره به روند چند ماه اخیر در بازار زینک، توضیح داد: مدتی پیش به دنبال کمیاب شدن زینک در بازار بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان لیتوگرافی از اتحادیه درخواست کردند که زینک مورد نیاز آن‌ها تامین شود و تلاش‌ شد تا زینک به بازار تزریق شود اگرچه قیمت آن بالا رفته بود.

وی ادامه داد: در این زمینه تعاملی با واردکنندگان زینک داشتیم که قیمت نهایی کالا تا حد امکان افزایش پیدا نکند تا دست‌اندرکاران و همکاران بتوانند با قیمت مناسب‌تری زینک را خریداری کنند اما متاسفانه خروجی کار برعکس درخواست ما شد و ما با افزایش قیمت روبه‌رو شدیم.

ابوالحسنی با اشاره به پیگیری‌های اتحادیه در این زمینه، گفت: ما متوجه شدیم که فقط یکی دو محموله جدید به بازار وارد شده است که با قیمت‌های جدید به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است و با توجه به خواب سرمایه و سود باید به ۱۲ یا ۱۳ تومان برسد اما اکنون زینک در بازار به قیمت ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان رسیده است .

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران تاکید کرد: اتحادیه در این زمینه به موضوع ورود کرده است و متوجه شدیم افرادی هم که در بازار زینک را به قیمت بالا می‌فروشند از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده‌اند و این افزایش قیمت اصلا منطقی نیست، در حالی که از واردکنندگان انتظار می‌رفت که نسبت به این موضوع انصاف داشته باشند

ابوالحسنی با بیان اینکه در صورت عدم کاهش قیمت زینک در بازار اتحادیه رسما وارد موضوع می‌شود، یادآور شد: به زودی در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار پیگیری این موضوع خواهیم شد تا جلوی استمرار این موضوع گرفته شود و فهرست واردکنندگان و مقدار واردات کاملا مشخص شود تا اگر احتمالا احتکار یا گران‌فروشی هم انجام می‌شود، مراجع قانونی با آن برخورد کنند.

وی همچنین در بخش دیگرصحبت‌های خود به عدم هماهنگی برای ورود محموله زینک از سوی تعاونی لیتوگرافان اشاره کرد و گفت: در کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بحث مطرح شد که یک محموله زینک با ارز دولتی به تعاونی لیتوگرافان اختصاص داده شود اما جدیدا متوجه شده‌ایم که وزارتخانه این موضوع را رد کرده و این موضوع مشمول تعاونی ما نمی‌شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه در حال بررسی موضوع هستیم، عنوان کرد: با گذشت دو ماه از ارائه این درخواست هنوز اقدامی نشده است، به همین دلیل در حال تعامل و رایزنی با وزارت ارشاد هستیم زیرا با توجه به اینکه قیمت‌ زینک واردکنندگان آزاد، گران شده است، دولت باید برای حمایت از صنعت چاپ نشر اقدامی انجام دهد تا کمترین آسیب به فعالان این حوزه برسد.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: