جلال ذکایی در مراسم نکوداشت استاد بیژن درویش:
باید پیشکسوتان را به آینده دلگرم کنیم


اخبار چاپ: مراسم نکوداشت استاد بیژن درویش و دومین همایش دانش آموختگان صنعت چاپ، سه شنبه عصر (نوزدهم آبان ماه) در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد .در این مراسم که با حضور پیشکسوتان، فعالان، استادان، دانشجویان و فارغ التخصیلان عرصه صنعت چاپ برگزار شد، جلال ذکایی مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر باغبانی که نهالی را می کارد، تا آنجا که در توان دارد، از آن محافظت می کند و انتظاری جز ثمر دادن آن ندارد و حضوری که امروز در مراسم نکوداشت استاد درویش مشاهده می کنیم، شاید همان ثمری باشد که استاد امروز به آن رسیده است.

به گزارش اخبار چاپ، ذکایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دومین همایش دانش آموختگان صنعت چاپ، گفت: برگزاری این همایش را از سال گذشته آغاز کردیم تا نشان دهیم مقوله آموزش صنعت چاپ برای ما امری جدی است و امروز می توانم این نوید را بدهم که به همت جمعی از دست اندرکاران حوزه چاپ و از جمله مهندس درویش، موفق شده ایم در این راستا سازمان مردم نهادی تحت عنوان «انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ» را راه اندازی کنیم که محور فعالیت آن، آموزش، پژوهش و اطلاع رسانی است.
وی درباره اهداف آموزشی این انجمن گفت: برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش صنعت چاپ، برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای علمی، آموزش غیر حضوری صنعت چاپ، راه اندازی کتابخانه تخصصی صنعت چاپ و ... از جمله اهداف آموزشی این انجمن است. اما در این راه نیازمند همکاری دولت، اتحادیه ها و تشکل های صنف چاپ و دانشجویان و فارغ التحصیلان این حوزه هستیم تا انجمن بتواند کار خود را با قوت انجام دهد.
به گفته وی این انجمن در حوزه اطلاع رسانی نیز راه اندازی بانک اطلاعات صنعت چاپ، انتشار کتب و محلات تخصصی، برگزاری نمایشگاههای تخصصی و راه اندازی پایگاه خبری تحلیلی را در دستور کار خود دارد.
وی افزود: امیدوارم این انجمن ظرف مناسبی برای فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اطلاع رسانی صنعت چاپ باشد.
ذکایی در پایان ضمن اشاره به برگزاری نکوداشت دیگر استادان عرصه چاپ در آینده، گفت: شاید امثال مهندس درویش، نیازی به برگزاری مراسم تقدیر نداشته باشند، اما خود ما بیشتر نیازمند برگزاری این نوع برنامه ها هستیم. چون کسانی که در حوزه آموزش صنعت چاپ فعالیت می کنند، کار پرمشقتی دارند و تقدیر از پیشکسوتان این عرصه می تواند آنها را به آینده دلگرم کند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۱۹ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ نوزدهم آبانکلیدها : درویش ذکایی نکوداشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: