علی مغانی:
کاغذ تنها مشکل صنعت چاپ نیست/ برای قیمت مرکب از کیلویی 25هزارتومان به 70هزارتومان رسیده


کاغذ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مواد مصرفی چاپخانه‌ها را تشکیل می‌دهد ولی نیاز به مقوا، گلاسه، مرکب و زینک و قطعات دستگاه‌های چاپ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: کاغذ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مواد مصرفی چاپخانه‌ها را تشکیل می‌دهد ولی نیاز به مقوا، گلاسه، مرکب و زینک و قطعات دستگاه‌های چاپ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا؛ علی مغانی؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با اشاره به دیدار اهالی چاپ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دیدار راهکارها و قول‌های مساعدی برای حل مشکلات موجود در حوزه کاغذ و تامین آن برای بازار ارائه شد اما نباید فراموش شود که کاغذ تنها مشکل ما نیست.
 
وی افزود: کاغذ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مواد مصرفی چاپخانه‌ها را تشکیل می‌دهد و بقیه مواد مصرفی آن‌ها مقوا و گلاسه است. از سوی دیگر نیاز فعالان چاپ به مرکب و زینک و قطعات دستگاه‌های چاپ نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.
 
مغانی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه در ماه‌های اخیر به شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است، عنوان کرد: هر برگ پشت چسب ۷۰۰ تومان قیمت داشت اما الان بهای آن به چهار هزار تومان رسیده است و این قیمت اصلا برای سفارش‌دهنده و تولیدکننده مقرون به صرفه نیست.
 
وی یادآور شد: این‌روزها خوشبختانه اقداماتی برای اختصاص ارز دولتی به کاغذ انجام شده است اما مساله این است که برای مقوا و گلاسه هیچ اقدامی انجام نشده است و الان هر کیلو مقوای ایندربرد از سه هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و این افزایش قیمت خیلی غیرمنطقی و ناعادلانه است.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی درباره افزایش قیمت مرکب نیز گفت: هر کیلو مرکب نیز حدود ۲۵ هزار تومان قیمت داشته است اما بهای آن در بازار الان به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان رسیده است و بازار در تلاطم است.
 
مغانی با بیان اینکه ۸۵ درصد نیاز چاپخانه‌ها، مقوا و گلاسه است، یادآور شد: ما حتی اگر در زمینه کاغذ و مقوا بتوانیم به نیاز بازار پاسخ بدهیم اما در مواد دیگری مثل مرکب و زینک مشکل خواهیم داشت و باید برای تامین نیاز بازار حتما فکری اندیشیده شود.
 
به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه اقدام موثری انجام دهد و همانطور که به صنایع تولیدی دیگر مانند خودرو و ... اهمیت می دهد به صنعت چاپ نیز توجه شود تا دست اندرکاران و فعالان این حوزه بیش از این آسیب نبینند.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۷ بيست و چهارم مردادکلیدها : علی مغانی؛ مشکلات صنعت چاپ؛ کاغذ؛ مرکب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: