رضا امیدی خبر داد؛
حضور روسیه و چین در نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا


بیش از ۶۵ درصد از فضای اولین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا و فراورده‌های سلولزی و ماشین‌‌آلات وابسته واگذار شد، این نمایشگاه دهم تا سیزدهم مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

بیش از ۶۵ درصد از فضای اولین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا و فراورده‌های سلولزی و ماشین‌‌آلات وابسته واگذار شد، این نمایشگاه دهم تا سیزدهم مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا رضا امیدی؛ رییس اولین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا و فراورده‌های سلولزی و ماشین‌‌آلات وابسته با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد بستر مناسب برای ایجاد فضای مناسب تولید و رقابت، عرضه جدیدترین ماشین آلات مربوط، ورود تکنولوژی‌های نوین و بهره‌مندی از این فناوری‌ها و ایجاد فضای رقابتی در این حوزه برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: برای سال اول با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را به نام حمایت از کالای کالای ایرانی نام‌گذاری کردند، رویکرد اصلی نمایشگاه حمایت از کالا و تولیدکنندگان داخلی در عرصه کاغذ و مقوا و فراورده‌های سلولزی است.
 
امیدی با بیان اینکه تلاش داریم همه فعالان این حوزه را در این نمایشگاه ببینیم، عنوان کرد:  امیدواریم صفر تا صد دست‌اندرکاران حوزه کاغذ و مقوا و صنایع وابسته به آن را در این نمایشگاه ببینیم زیرا حضور این شرکت‌ها به نوعی باعث می‌شود بتوانیم پتانسیل تولید داخلی در این حوزه را شناسایی کنیم.
 
وی یادآور شد: همچنین در گام بعدی می‌توانیم در زمینه تولید نیاز داخلی، افزایش توان تولید در کشور و سپس در بحث هدف‌گذاری بالاتر از آن یعنی صادرات به کشورهای منطقه را در عرصه بین‌المللی دنبال کنیم.
 
فضایی تخصصی برای حرفه‌ای‌ها
امیدی با بیان اینکه دو سالن برای اولین سال برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم، افزود:  فضایی در حدود ۲۵۰۰ متر در سالن‌های ۳۵ و ۳۷ برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است که برای نخستین نمایشگاه فضای قابل قبولی است و در این زمینه تاکنون سالن ۳۵ به طور کامل با ثبت‌نام شرکت‌ها پر شده است.
 
وی ادامه داد: نکته دیگر نمایشگاه این است که در چهار روز برگزاری این رویداد، فقط این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و به همین دلیل تلاش داریم این فضا به صورت حرفه‌ای به موضوع کاغذ و مقوا بپردازد تا رویکردی کاملا تخصصی به این عرصه داشته باشیم.
 
رییس نخستین نمایشگاه کاغذ و مقوا با بیان اینکه حضور افراد تخصصی و حرفه‌ای به این ارتقای اهداف نمایشگاه کمک می‌کند، عنوان کرد: انتظار داریم بازدیدکننده‌های نمایشگاه افرادی تخصصی باشند تا شاهد فضایی حرفه‌ای در این حوزه باشیم و بتوانیم در محیطی با حضور کارشناسان خبره و دست‌اندرکاران نمایندگی‌ها و فعالان زمینه رشد و ارتقای فعالیت در زمینه کاغذ را ارتقا دهیم.
 
بازاری برای صادرات
وی در بخش دیگر سخنان خود از حضور میهمانان و شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه هم خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگانی نیز از کشورهای روسیه، ترکیه، هند و چین برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و در نمایشگاه غرفه خواهند داشت.
 
امیدی افزود: در این زمینه از آنجایی که بحث تامین مواد شیمیایی برای تولید کاغذ نکته مهمی برای ما به شمار می‌آید قرار است شرکت‌های معتبری از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه ما بر حضور سرمایه‌گذار و خریدار خارجی در نماشگاه تمرکز کرده‌ایم، عنوان کرد: شرکت‌های خارجی فقط محصولات خود را معرفی می‌کنند و ماغیر از این رنامه فروش، تمرکز خود را بر روی بازدیدکننده‌ها قرار داده ایم تا برای تولیدکنندگان داخلی بازار صادراتی ایجاد کنیم.
 
به گفته امیدی، رویکرد ما در این نمایشگاه بیشتر بین‌المللی است و بحث معرفی توان داخلی و بازدیدکننده خارجی را به صورت جدی دنبال می کنیم تا بتوانیم به اهداف صادراتی خود دست پیدا کنیم که خوشبختانه تاکنون بازخوردهای مثبتی در عرصه بین‌المللی داشته‌ایم.
 
وی افزود: تولیدکندگان نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشد تا در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به خوبی به بازدیدکنندگان معرفی کنند و به نمایش بگذارند زیرا این موجب می‌شود جایگاه ما تغییر کند و بگوییم که در حوزه صادرات حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.
 
امیدی با اشاره به حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه نیز گفت: از میان فعالان داخلی نیز شرکت‌های به‌نام و مشهور حوزه کاغذ و مقوا در بخش خصوصی، نیمه‌خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم به زودی سالن دوم هم تکیمل شود و با عزم جدی برای برگزاری و معرفی توان کشور در حوزه کاغذ و مقوا برویم.
 
وی تاکید کرد: در این میان ورود تکنولوژی در حوزه کاغذ اهمیت دارد زیرا علاوه بر توانمندسازی شرکت‌ها امیدواریم نمایشگاه بستری برای سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های خارجی باشد تا بتواند به ورود تکنولوژی‌های نوین به کشور منجر شود، اتفاقی که قطعا در سایه این نمایشگاه رخ می‌دهد.
 
حضور تشکل‌ها و کارگاه‌های تخصصی
امیدی همچنین از حضور تشکل‌های تخصصی حوزه کاغذ در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در برگزاری این نمایشگاه برای مجموعه‌های تخصصی فعال در حوزه کاغذ و مقوا مانند انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، تعاونی انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق، اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران و سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی ایران فضایی برای معرفی تشکل‌های آن‌ها پیش‌بینی شده است.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه فضای خوبی برای ارتباط رودررو و تعامل دست‌اندرکاران و کارشناسان حوزه کاغذ و مقوا فراهم می‌کند تا بتوانند درباره مسایل تخصصی این حوزه با هم بحث و تبادل‌نظر داشته باشند.
 
وی همچنین درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز توضیح داد: در حاشیه نمایشگاه روزانه کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان دانشگاه و فعالان نوآور این حوزه دعوت کرده‌ایم تا مباحث تخصصی در این حوزه را در قالب موضوعات آموزشی بیان کنند.

امیدی افزود: همچنین نشست‌های تخصصی و حرفه‌ای با حضور کارشناسان و دست‌اندرکاران این حوزه در روزهای برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی شده است تا افراد بتوانند فضای خوبی را تجربه کنند .
 
اولین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا و فراورده‌های سلولزی و ماشین‌‌آلات وابسته دهم تا سیزدهم مرداد سال 97 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: