مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد:
مسابقات چاپ از سال آینده بین المللی می شود


اخبار چاپ: «متاسفانه در گذشته در حوزه صنعت چاپ جزیره ای فکر می کردیم اما امروز سعی می کنیم از این پوسته بیرون بیاییم تا همه اجزای این صنعت، همراه ما باشند.» جلال ذکایی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم پایانی بخش مسابقات تخصصی نهمین جشنواره صنعت چاپ در فرهنگسرای نیاوران سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: سال گذشته پیشنهاد داده شد که سفارش دهندگان چاپ را هم به بخش مسابقات تخصصی وارد کنیم. شاید بتوان گفت که استقبال سه برابری که امسال شاهد آن بودیم، از برکات همین اتفاق باشد.

به گزارش اخبار چاپ، مدیرکل دفتر امور چاپ افزود: در روزهای ابتدایی که برگزاری مسابقات تخصصی تدارک دیده می شد، این دغدغه وجود داشت که استقلال مسابقه آثار چاپی و انفکاک آن از مراسم جشنواره صنعت چاپ، آسیبی به استقبال از این مسابقات وارد نکند  و خوشبختانه استقبالی که در این روز شاهد آن هستیم، نشان می دهد که هر جا نامی از صنعت چاپ باشد، عزیزان ما به گرمی از آن استقبال می کنند.
وی افزود: اهداف این جشنواره باید با شعار آن و شعار آن با عملکردش همسو باشد. شعار ما در این جشنواره «به سوی کیفیت» است و در همه مراحل جشنواره باید با این شعار همسو باشیم. اگر این جشنواره نشان دهنده رفتن به سوی کیفیت نباشد، باز هم ناکام مانده ایم.
ذکایی همچنین با برشمردن خصوصیات یک جشنواره خوب گفت: جشنواره خوب جشنواره ای است که مستقل باشد و تحت تاثیر هیچ شرایطی قرار نگیرد. در یک جشنواره خوب هیچ کس نباید به خود این اجازه را بدهد که اثری در نظر هیات داوران بگذارد. اگر جشنواره ای فراگیر باشد و همه ابعاد حوزه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهد، می توان عنوان یک جشنواره خوب را به آن اطلاق کرد.
وی دیگر ویژگی یک جشنواره خوب را ایجاد انگیزه در مخاطبان آن دانست و گفت: جشنواره ای که نتواند انگیزه ای ایجاد کند، یک فعالیت عبث و رو به افول خواهد بود.
مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به دائمی شدن دبیرخانه بخش مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ گفت: در پایگاه اینترنتی دبیرخانه جشنواره این امکان فراهم است که فعالیت های سال آتی جشنواره صنعت چاپ، از هم اکنون آغاز شود.
وی درباره انتظار شخصی خود از این بخش مسابقات تخصصی گفت: آنچه که ما ناگزیر از انجام آن هستیم و آن را از وظایف خود می دانیم، راه اندازی بخش بین الملل در این جشنواره است. امسال امکان این کار فراهم نشد اما انتظار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که برگزارکنندگان این جشنواره، در سال آینده این بخش را راه اندازی کنند.
ذکایی اعلام آمادگی کرد که جلسات نقد و بررسی عملکرد جشنواره صنعت چاپ و بخش مسابقات تخصصی را در دفتر امور چاپ برگزار کند و گفت: از دبیرخانه بخش مسابقات تخصصی تقاضا می کنم که مقدمات برگزاری یک جلسه برای نقد عالمانه جشنواره را فراهم کنند .
وی در پایان از اعضای هیات داوران و تعیین کنندگان معیارهای داوری بخش مسابقات تخصصی نهمین جشنواره صنعت چاپ تقدیر کرد .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۱۸ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ هجدهم آبانکلیدها : ذکایی ارشاد چاپ مسابقات جشنواره


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: