مدیرکل دفتر چاپ و نشر:
بررسی واسپاری بخش فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت در کمیسیون فرهنگی دولت


پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واسپاری بخش فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تایید و بررسی در کمیسیون فرعی دولت اکنون در کمیسیون اصلی فرهنگی دولت در حال بررسی است و بعد از تصویب هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی واسپاری بخش فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واسپاری بخش فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تایید و بررسی در کمیسیون فرعی دولت اکنون در کمیسیون اصلی فرهنگی دولت در حال بررسی است و بعد از تصویب هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا، مهرزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحث واسپاری وجوه فنی صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است. این پیشنهاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون فرهنگی دولت ارائه داد و سپس در کمیسیون فرعی دولت نیز این موضوع مطرح شده است.
 
وی با بیان اینکه اکنون این پیشنهاد در کمیسیون اصلی فرهنگی دولت در حال بررسی است، توضیح داد:‌ پس از تصویب این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت این پیشنهاد باید توسط هیات دولت نیز تصویب شود و سپس برای اجرایی شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
 
دانش افزود:‌ پس از تصمیم‌گیری هیات دولت در این زمینه و در صورت تصویب این پیشنهاد در قالب لایحه به مجلس ارایه دهد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره آن تصمیم‌گیری کنند تا به مرحله اجرا برسد.
 
وی همچنین با رد برخی اخبار درباره نامه وزیر صنعت، معدن تجارت مبنی بر بازگرداندن واسپاری‌ وجوه فنی بخشی از صنعت چاپ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: تاکنون هیچ نامه‌ مستقیمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر بنده ابلاغ نشده است و چنین خبری تاکنون صحت ندارد.
 
دانش تاکید کرد: ممکن است در این میان وزارت صنعت معدن و تجارت نظرات خود را در این زمینه مطرح کند اما اینکه به صورت کلی خواستار حذف این موضوع و بازگشت به روال سابق باشد؛ از ارسال چنین نامه‌ای خبر نداریم.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به جشنواره مسابقات چاپی هم اشاره کرد و گفت : در این زمینه توافق کلی مبنی بر واگذاری برگزاری مسابقات چاپ به اهالی صنف و تشکل‌ها انجام شده است و منتظر هستیم احکام مربوط به ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره چاپ صادر شود تا جلسات بعدی تشکیل و موضوع عملیاتی شود.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۷ اول مردادکلیدها : مهرزاد دانش؛ چاپ و نشر؛ وزارت صنعت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: