محسن یگانه کاری با اشاره به 1800 اثر ارسالی به دبیرخانه:
رکورد شرکت کننده در مسابقات چاپ شکسته شد


اخبار چاپ: مراسم پایانی بخش مسابقات جشنواره چاپ، یکشنبه شب در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در این مراسم که با استقبال گسترده خانواده چاپ مواجه شده بود جلال ذکایی، مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد و محسن یگانه کاری، دبیر بخش مسابقات سخنرانی کردند.یگانه کاری در این مراسم گفت: شعار جشنواره هشتم صنعت چاپ به سوی کیفیت بود که مجددا برای جشنواره نهم نیز انتخاب شد. انتخاب این شعار از آن روی انجام گرفته است که نشان دهیم کیفیت یک امر تصادفی نیست و در کوتاه مدت هم حاصل نمی شود. پس مادام که به حداقل های قابل قبول در کیفیت محصولات چاپی نرسیده ایم و کیفیت از تعداد انگشت شماری واحد و محصول چاپی به سطح وسیع تری گسترش نیافته است، این شعار را حفظ خواهیم کرد.

به گزارش اخبار چاپ، وی درباره فعالیت هیات برگزاری بخش مسابقات تخصصی گفت: این هیات با همان ترکیب جشنواره هشتم از دی ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و پس از برگزاری جلسات نقد و بررسی جشنواره هشتم و تعیین نقاط ضعف و قوت آن، طرح اجرایی جشنواره نهم را به دبیر نهمین جشنواره صنعت چاپ تقدیم کرد.
یگانه درباره بخش های مسابقات تخصصی در جشنواره نهم گفت: طبق سیاست گذاری های هیات برگزاری، بخش مسابقه محصول چاپی برتر با محوریت سفارش دهنده، به مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ اضافه شد. همچنین تعداد عناوین مورد داوری در این مسابقات از 16 محصول در دوره هشتم، به 28 محصول در دوره نهم افزایش یافت و داوری در این بخش در حوزه های بسته بندی، انتشارات، اوراق اداری، لیبل ها، تولیدات خاص، قطعات دارای چاپ مستقیم، منسوجات و نوآوری ها و فناوری های جدید انجام شد.
وی درباره بخش مسابقه واحد چاپی برتر نیز گفت: در دوره های قبل هیات داوران محصولات چاپی را بررسی می کردند و واحد چاپی تولیدکننده محصول برتر را به عنوان واحد چاپی برتر معرفی می کردند. اما در این دوره از جشنواره نگاه ما به واحد چاپی و بخش خروجی و کارگاهی آن معطوف شده بود و معیارهایی را طراحی کرده بودیم که بر طبق آنها بتوانیم واحد چاپی برتر را از منظر کارگاهی و مدیریتی انتخاب کنیم.
به گفته وی واحدهای چاپی در 10 گروه افست، فلکسو، روتوگراور، اسکرین، بالشتکی، لتر پرس، آماده سازی چاپ، صحافی، عملیات تکمیلی و مدیریت پروژه های چاپی بررسی شدند.
او همچنین به معرفی فعالیت 4 کمیته داوری، جذب آثار، روابط عمومی و پشتیبانی دبیرخانه دائمی این جشنواره پرداخت و گفت: حاصل فعالیت کمیته جذب آثار، جذب حدود 1800 اثر از 300 واحد مختلف بود که در طول هشت دوره گذشته بی سابقه بوده است.
در پایان این مراسم جوایز برندگان این مسابقه در دو بخش محصول چاپی و واحد چاپی برتر توسط جلال ذکایی، محسن یگانه کاری، حسین فرهنگی، نیکوسخن و مهندس بیژن درویش پیشکسوت صنعت چاپ اهدا شد.
در حاشیه این مراسم، فرهنگسرای نیاوران شاهد برگزاری نمایشگاه آثار برتر بخش مسابقات تخصصی و نمایش پایان نامه ها و کتاب های حوزه صنعت چاپ نیز بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۱۸ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ هجدهم آبانکلیدها : محسن یگانه کاری یگانه جشنواره مسابقات پایانی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: