استاندار اصفهان:
باید توسعه صنعت چاپ را در دستور کار قرار دهیم


برگزاری دومین مرحله کارگاه آموزشی طرح کاج در استان اصفهان و پیگیری برای احداث شهرک چاپ از مهمترین اخبار کوتاه استان اصفهان است .

برگزاری دومین مرحله کارگاه آموزشی طرح کاج در استان اصفهان و پیگیری برای احداث شهرک چاپ از مهمترین اخبار کوتاه استان اصفهان است .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از تسنیم ، اعضای هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌های استان با استاندار اصفهان دیدار و درباره مسائل صنعت چاپ با وی گفت‌وگو کردند .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی چاپخانه در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: انواع چاپ افست، سیلک، چاپ رول و چهار رنگ برای روزنامه و غیره در استان اصفهان در حال حاضر مشغول فعالیت هستند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به استقرار یکی از مهمترین مراکز چاپ و بسته‌بندی کشور در استان اصفهان اظهار داشت: فعالیت‌های خوبی در حوزه چاپ در این مدت انجام شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در حوزه وظایف خود، حمایت‌های لازم را از این صنعت و چاپخانه‌های استان انجام داده است .

استاندار اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان اصفهان یک استان فرهنگی است و فرهنگ و هنر در اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد .

رسول زرگرپور با بیان اینکه برای ارتقای فرهنگ و هنر، ابزارها و زیرساخت‌هایی لازم است، افزود: صنعت چاپ یکی از این زیرساخت‌ها است و از ابزارهای مهم فرهنگی به شمار می‌رود .

وی ادامه داد: اگر توسعه فرهنگ یکی از محورهای توسعه و اولویت‌های استان به شمار می‌رود باید توسعه صنعت چاپ را نیز در دستور کار قرار دهیم .

استاندار اصفهان بر پیگیری و مرتفع شدن مشکلات این صنعت تأکید و درباره درخواست اعضای این صنف برای ایجاد شهرک چاپ، گفت: این درخواست باید از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری و در جلسه‌ای با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصمیم‌گیری شود .

وی بر تشکیل اتحادیه استانی تأکید کرد و گفت: اگر در صنعت چاپ واحدی با بحران روبرو است می‌تواند با معرفی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات بررسی و امکاناتی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شود .

 

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: