نائب رئیس اتحادیه مصنوعات هنری مازندران
بسیاری از فعالان حوزه چاپ در ساری ورشکسته شدند


نائب رئیس اتحادیه مصنوعات هنری مازندران با تاکید بر ایجاد انسجام بین اتحادیه‌های صنفی استان، گفت: زنگ خطر تعطیلی چاپخانه‌های مازندران نواخته شد .

نائب رئیس اتحادیه مصنوعات هنری مازندران با تاکید بر ایجاد انسجام بین اتحادیه‌های صنفی استان، گفت: زنگ خطر تعطیلی چاپخانه‌های مازندران نواخته شد .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از تسنیم، سید شریف حسینی اظهار داشت: اتحادیه‌ها سالم ترین تشکل‌های صنفی هستند و دولت برای اشتغال یک نفر به اعتبار 200 میلیون تومان نیاز دارد .

وی افزود: در حال حاضر در اتحادیه با بضاعت اندک خود فعالیت انجام می دهیم تا فعالان این عرصه بتوانند جذب بازار کار شوند .

این پیشکسوت صنعت چاپ مازندران گفت: برای رفع مشکلات واحدهای صنفی به سراغ نهادهای دولتی رفته ایم ولی متاسفانه مسئولان ما آنطور که باید و شاید اتحادیه‌ها را درک نکرده اندو هیچگاه از جلسات متعدد نتیجه نگرفته اند .

وی بیان کرد: اتحادیه مصنوعات هنری از سال 79 فعالیت‌های خود را در استان ادامه داده است و در بدو تشکیل نیز با عنوان اتحادیه تابلوسازان شناخته می‌شد .

حسینی یادآورشد: در سال 80 اتحادیه هویت خود را به معنای واقعی داشت و ساری پیشگام فعالیت‌ها در مازندران بوده است .

این فعال بازار با بیان اینکه با تفکیک مصنوعات هنری وچاپخانه داران به استان ظلم شده است، گفت: 17 چاپخانه در استان داریم که 10 مورد به دلایل مختلف غیرفعال هستند وغالب دستگاه‌های آنان قدیمی است و در این صنعت نتوانسته اند دوام بیاورند .

وی با اشاره به تاسیس اتحادیه استانی چاپخانه داران در استان، افزود: در مازندران بر اساس ناآگاهی اقدام به تفکیک دو اتحادیه چاپخانه داران و مصنوعات هنری شده است .

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 10 رشته چاپ داریم که اداره ارشاد بر آن نظارت دارد و اتحادیه چاپخانه داران را با 144 واحد در استان تشکیل دادیم، افزود: از این تعداد 50 واحد صنفی عضو اتحادیه استانی قرار گرفته که غیرقانونی است .

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ساماندهی اتحادیه است چون بسیاری از فعالان حوزه چاپ در ساری ورشکسته شدند و باید نسبت به ساماندهی اتحادیه‌ها اقدام شود، گفت: دولت باید نسبت به رفع مشکل تفکیک اتحادیه چاپخانه داران و مصنوعات هنری اقدام کند .

 

منتشر شده توسط تسنیم در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ چهارم آبانکلیدها : حسینی؛ مازندران؛ ورشکستگی؛ چاپخانه داران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: