مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان :
آلمان به زودی بزرگترین شریک تجاری ایران می‌شود


مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اشاره به اینکه آلمان به زودی چین را کنار زده و بزرگترین شریک تجاری ایران می‌شود، گفت: حجم تجارت ایران و آلمان سال گذشته ۲.۵ میلیارد یورو بود .

 به گزارش اخبار چاپ به نقل از مهر، مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اشاره به اینکه آلمان به زودی چین را کنار زده و بزرگترین شریک تجاری ایران می‌شود، گفت: حجم تجارت ایران و آلمان سال گذشته ۲.۵ میلیارد یورو بود .

رنه هارون در نشستی خبری با اشاره به آثار تحریم در میان کشورها، گفت : تحریم‌های اقتصادی علاوه بر اینکه بر روی اقتصاد کشور هدف مؤثر است، بلکه اقتصاد سایر کشورهایی که با آن کشور نیز روابط تجاری دارند، را تحت تاثیر قرار می دهد .

وی با بیان اینکه حجم تجارت بین ایران و آلمان در سال میلادی گذشته ۲.۵ میلیارد یورو بود و فکر می‌کنم در سال آینده میلادی این رقم ۲ برابر می شود، افزود: به زودی آلمان شریک تجاری اول ایران می‌شود و چین را به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران کنار می‌زند .

مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود با شرایط تجاری بوجود آمده در مدت ۲ تا ۳ سال آینده حجم تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد یورو افزایش یابد، اظهار داشت: تجارت ماشین آلات، خطوط تولید ماشین آلات صنعتی، خودرو، بخش ساخت و ساز از جمله مواردی است که آلمانی‌ها برای تجارت با ایران به آن توجه دارند .  

هارون به نظرسنجی انجام شده از سوی اتاق بازرگانی ایران و آلمان اشاره کرد و افزود: براساس این نظرسنجی ۲۰ درصد از شرکت‌های آلمانی اعلام کرده‌اند که در سال آینده میلادی قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند و ۸۰ درصد دیگر در چندسال آینده قصد سرمایه‌گذاری دارند .  

وی با اشاره به بازار بزرگ، نیروی تحصیل‌کرده و منابع طبیعی ایران، گفت : به هرحال کشوری که چند سال تحت تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی قرار داشته نیازمند اصلاحات است. در حال حاضر هم معتقدیم که سیستم مالیاتی و ساختارهای حقوقی تجارت در ایران باید اصلاح شود .  

مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه موقعیت منطقه خاورمیانه در حال حاضر بغرنج است و این وضعیت برای سرمایه‌گذاران تهدید محسوب می‌شود، افزود: کاهش بیکاری و نگه داشتن تورم در همین حد از جمله چالش سرمایه‌گذاران آلمان برای سرمایه‌گذاری در ایران است .  

هارون به نقش بانک های آلمانی برای مبادلات تجاری با ایران اشاره کرد و افزود: مشکلات بانکی و تامین منابع مالی همچنان پس از برجام باقی مانده است. البته تعدادی از بانک های آلمانی معاملات مستقیم با ایران را شروع کردند و بانک های بزرگتر هم با فشار سرمایه گذاران مجبور خواهند شد که مبادلات مالی خود رابا ایران شروع کنند .

وی با بیان اینکه یکی از بانک های ایران به دلیل مبادله با ایران ۱.۵ میلیارد یورو جریمه شده است، اظهار داشت: باورود اولین بانک های بین المللی سایر بانک ها هم وارد مبادله با ایران می‌شوند .

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ هشتم مهرکلیدها : رنه هارون؛ اتاق بازرگانی ایران و آلمان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: