اتحادیه چاپخانه داران تهران با ارسال نامه ای به شورای شهر مطرح کرد
انتقاد از افزایش 4 برابری عوارض مشاغل در تهران


اخبار چاپ: اتحادیه چاپخانه داران تهران با ارسال نامه ای به شورای شهر تهران از افزایش عوارض مشاغل که اخیرا در این شورا به تصویب رسیده اتنقاد کرد. در این نامه با اشاره به اقدام تعجب برانگیز شورا در افزایش 3 تا 4 برابری عوارض مشاغل آمده است:این تصمیم در شرایطی صورت می گیرد که اعضای صنف چاپ در نامطلوب ترین اوضاع واحوال شغلی خود به سر می برند.

به گزارش اخبار چاپ، در این نامه که امضای رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران را بر خود دارد فرسودگی دستگاههای چاپ از یکسو ونداشتن توانایی خرید دستگاه های جدید از سوی دیگر از جمله عواملی اعلام شده است که باعث شده این صنف نتوانند از پس نیاز های شغلی خود برآیند.
در نامه آمده است: این امر باعث شده است چاپخانه داران در وضعیت تورم ورکود فعلی قادر به تامین نیازهای خود نباشند وحتی با تعدیل نیروی انسانی باز هم از پس هزینه های گزاف وسرسام آور شغلی بر نیایند.
نیکو سخن، تعطیلی تعداد بیشماری از واحد های چاپی وخانه نشینی بسیاری از فعالان  و بیکاری کارگران این واحدها را از جمله مسائل امروز حوزه چاپ کشورعنوان کرده و ادامه داده: در حال حاضر بیشتر امور مربوط به چاپ از جمله برش، حروف چینی، صفحه بندی ودهها کار فنی را به جای کارگران، خود چاپخانه داران در سنین بالای عمر صورت می دهند که اگر اعضای شورا اندکی با چاپ آشنایی داشتند در تصمیم گیری ها با تامل بیشتری عمل می کردند.
رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران در نامه خود از اعضای شورای شهر تهران خواسته است پیش از اتخاذ چنین تصمیماتی بهتر است بازرسان خود را به محل های فعالیت مشاغل  واز جمله چاپ اعزام کنند تا از نزدیک ببینند حوزه چاپ دچار چه هزینه های سرسام آوری است که از این جمله می توان به هزینه های مترتب بر تولید، دستمزد، اجاره محل، هزینه های سوخت وتعمیرات، مالیات ، بیمه و حوادث ناشی از کار اشاره کرد.
این نامه باانتقاد از نگاه از بالای اعضای شورای شهر و ضرورت انجام اقداماتی چون پیگیری معافیت مالیاتی چاپخانه داران که از سوی وزارت ارشاد صورت می گیرد پایان یافته است.  

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۱۳ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ سيزدهم آبانکلیدها : نیکو سخن اتحادیه شورای شهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: