بازدید خبرنگاران از چاپخانه‌های پردازش تصویر رایان و رسام‌نگار جاوید


چاپخانه‌های پردازش تصویر رایان و رسام‌نگار جاوید، امروز (10 شهریورماه ) میزبان خبرنگاران حوزه چاپ بودند. محمدحسن فکری، مشاور مدیرکل اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره ملی صنعت چاپ نیز در این بازدید، حضور داشت .

چاپخانه‌های پردازش تصویر رایان و رسام‌نگار جاوید، امروز (10 شهریورماه ) میزبان خبرنگاران حوزه چاپ بودند. محمدحسن فکری، مشاور مدیرکل اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره ملی صنعت چاپ نیز در این بازدید، حضور داشت .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا ـ چاپخانه پردازش تصویر رایان، سال 1382 با 300 نیروی متخصص در حوزه‌های طراحی، تولید، پژوهش و توسعه راه‌اندازی شده که توانایی انجام سفارشات تراز اول و پیچیده چاپ را دارد .
شرکت پردازش تصویر رایان، بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع چاپ و بسته‌بندی خصوصی در کشور است که مجهز به آخرین تکنولوژی پیشرفته در تولید لیبل‌های امنیتی هولوگرام بوده و نخستین شرکت ایرانی در تولید هولوگرام‌های فراپیشرفته امنیتی با تیراژ بسیار بالا است .
این چاپخانه با هدف حفظ نام و اعتبار تولیدکنندگان داخلی، جلوگیری از وابستگی تضمین امنیت اوراق و اسناد بهادار به کشورهای اروپایی و ارتقای توانمندی‌های کمی و کیفی در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید کامل‌ترین و به‌روزترین تجهیزات و ماشین‌آلات هولوگرام با استانداردهای اروپایی کرده است .
این مجتمع به‌عنوان تنها شرکت ایرانی دارنده تجهیزات پیشرفته برای تولید فویل‌های هولوگرافی با به‌کارگیری بهترین امکانات چاپ، اقدام به معرفی بازار جدیدی در حوزه چاپ و بسته‌بندی کرده است .
پیش از چاپ
طراحی به‌عنوان بخش مهمی از مرحله پیش از چاپ در چاپخانه پردازش تصویر رایان شامل کارشناسانی با مهارت‌های تکنیکی و حرفه‌ای است که مشتریان را چه در زمینه طرح‌های گرافیکی و چه در طراحی کلیشه‌های گوناگون و کنترل و ویرایش طرح‌های ارائه‌شده از سوی آن‌ها برای محصولاتشان به‌گونه‌ای کارساز یاری می‌کند .
بخش پیش از چاپ، همچنین مجهز به دستگاه‌های بسیار مدرن دیجیتال، مانند Plate Setter است که تهیه خروجی مستقیم زینک با کیفیت بالا و با سرعت زیاد را فراهم می‌سازد و این امکان را می‌دهد که مشتریان سفارش‌های خود را با سرعت و کیفیتی که انتظار دارند، انجام دهند .
چاپ
دستگاه‌های چاپ در پردازش تصویر رایان برخوردار از آخرین فناوری‌های اروپایی است. پردازش تصویر رایان، برخی از باتجربه‌ترین و تواناترین متخصصان چاپ و بسته‌بندی را در اختیار دارد. این شرکت با بهره‌گیری از دستگاه‌های گوناگون چاپ افست ورقی تا 8 رنگ و یووی، چاپ فلکسو و ترکیبی رول، بستر لازم را برای ارتقای کیفیت بسته‌های چاپی روی کاغذ، مقوا و متالایز فراهم کرده است. در همین راستا و برای کامل کردن مراحل تولید با کیفیت بالا، پردازش تصویر رایان، از مـرکب و ملـزومات مصـرفی نام‌آور و از بهتـرین گونه‌های آن استفاده می‌کند. این شـرکت مجهـز به 18 ماشین چاپ افست ورقی و 2 ماشین چاپ رول است و می‌تواند همه گونه‌های چاپی تجاری و صنعتی را تولید کند. ماشین‌های چاپ افست پردازش تصویر رایان، مجهز به سیستم‌های پوشش واتربیس و یووی آنلاین نیز هستند .
پس از چاپ
 
امکانات گسترده دایکات در برگیرنده مجهزترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌های ساخت کارخانه BOBST کشور سوییس در سه خط تولید با تسهیلات پوشالگیری اتوماتیک و با تجهیزات Power register و چهار خط لترپرس، پنجره چسبانی و دو خط کامل جعبه چسبانی ساخت آلمان با توانایی چسب جعبه‌هایLock Bottom ، 4 گوش و 6 گوش است. همچنین در زمینه انواع پوشش‌های یووی و واتربیس، این شرکت دارای دو خط تولید است .
برش‌های اتوماتیک مخصوص باند رول و اتیکت‌های سیگار و پانچ لیبل‌های بطـری و دستگاه‌های بسته‌بندی، پردازش تصویر رایان را در میان کارخانه‌های چاپ و بسته‌بندی سرآمد کرده است .
تجهیـزات برش با عملکرد بسیار دقیق، امکان منحصـر به فـردی را در چاپخانه پردازش تصویر رایان برای برش برچسب‌های امنیتی در ایران فراهم کرده است
سالن‌های چاپخانه پردازش تصویر رایان
«
سالن چاپ اوراق تجاری»؛ در این سالن، اوراق تجاری مانند کاتولوگ، بروشور و همچنین کتاب (کتاب‌های حوزه دفاع مقدس) تولید می‌شوند .
«سالن چاپ و بسته‌بندی»؛ در این سالن، انواع جعبه‌های مربوط به صنابع غذایی، دخانیات، آرایشی، بهداشتی و دارویی تولید می‌شوند. این سالن از سه بخش «برش‌کاری»، «چاپ» و «پس از چاپ» تشکیل شده است .
«سالن تولید هلوگرام»؛ در این سالن به خواسته مشتری افکت امنیتی، در محصول کارگذاری می‌شود. این امر برای تعیین اصل یا تقلبی بودن محصول کمک می‌کند .
«سالن چاپ امنیتی»؛ در این سالن از طراحی‌های امنیتی به همراه مرکب‌های امنیتی استفاده می‌‌شود؛ در این فرایند، هدف از افکت‌های امنیتی که به محصول داده می‌شود، جلوگیری از جعل محصول است. مانند اسناد مربوط به بانک‌ها، قوه قضائیه و پلیس .
چاپخانه رسام‌نگار جاوید
چاپخانه رسام‌نگار جاوید در سال 1384 در دو بخش «تولیدی» و «بازرگانی» با هدف توسعه چاپ در کشور در فضای 25 هزار مترمربع و آموزش بیش از 200 نیروی متخصص و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا راه‌اندازی شده است .
رسام‌نگار جاوید برای نخستین‌بار، امکان تولید انواع کارت‌های هوشمند با تکنولوژی‌های دنیا را فراهم کرده است. این شرکت، با تولید روزانه سه میلیون کارت، نخستین و بزرگ‌ترین شرکت تولید کارت‌های شارژ است .
این شرکت یکی از پیشروان عرصه چاپ اطلاعات متغیر است. همچنین این شرکت توانایی تولید یک میلیون قبض در روز را دارد؛ در این زمینه دستگاه‌های رسام‌نگار جاوید، می‌توانند پاسخگوی نیازهای خارجی نیز باشند .
چاپخانه رسام‌نگار جاوید از چهار سالن اصلی تشکیل شده است :
«سالن کارت هوشمند»؛ شامل انواع کارت‌ها مانند کارت‌های ورود و خروج، کارت بانکی (مانند بانک شهر)، کارت مترو و کارت ملی هوشمند است .
«سالن شخصی‌سازی»؛ در این قسمت اطلاعات متغیر روی کارت‌های شارژ ارائه می‌شوند. سپس این اطلاعات با دوربین چک می‌شوند. اگر اطلاعات صحیح بود، اسکرچ می‌شوند. این بخش از چاپخانه، توانایی چاپ تا کاغذ A4 را دارد .
«سالن بسته‌بندی»؛ در این بخش، کارت‌های تولید شده در سالن‌های پیشین، بسته‌بندی می‌شوند .
 
«سالن چاپ دیجیتال و پاکت‌گذاری»؛ در این بخش نیز کارت‌های بسته‌بندی شده، در پاکت گذاشته و به مراکز سفارش دهنده ارسال می‌شوند .

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ يازدهم شهريورکلیدها : چاپخانه؛ صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: