مدیر کل دفتر چاپ ارشاد:
چاپ، زیر مجموعه وزارت صنایع نمی شود/ استدلالی در حرف طراحان نمی بینم


اخبار چاپ: مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد معتقد است طرح موضوع واگذاری امور چاپ به وزارت صنایع و معادن صرفاً یک شعار است و او استدلالی در حرف‌های طراحان آن ندیده است.

به گزارش اخبار چاپ، جلال ذکایی که با مهر گفت و گو کرده است، درباره موضوع جنجالی واگذاری امور چاپ به وزارت صنایع و معادن، با "بی‌اهمیت شمردن این بحث‌های قدیمی" گفت: کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند باید پاسخگوی انتظاراتی که به وجود خواهد آورد، باشند.
وی افزود: من فکر می‌کنم نکته جدی اینجا نیست بلکه در این است که صنعت چاپ در بخش غیردولتی و تشکل‌های صنفی دچار مشکلات جدی و مطالبات به حق است. برای ما فرق نمی‌کند که صنعت چاپ زیر نظر وزارت صنایع باشد یا وزارت ارشاد اما وقتی تولیدات این صنعت، فرهنگی است، باید وزارت ارشاد یک پای ثابت کار باشد.
مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد اضافه کرد: قانونگذار الزام دارد که ایجاد و تاسیس چاپخانه و انحلال آن به عهده وزارت ارشاد است مگر اینکه این قوانین لغو شود.
ذکایی با تاکید بر پرداختن به معضلات جدی عرصه چاپ پیش از تعیین متولی برای این صنعت، گفت: باید از خودِ کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند پرسید به دنبال چه چیزی هستند؟ اساساً خواسته‌هایشان چیست؟ آنجاست که به این نتیجه می‌ِرسیم که طرح چنین موضوعی صرفاً یک شعار است و دست کم من استدلالی در حرف‌های آنها ندیده‌ام.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۰ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دهم آبانکلیدها : ذکایی صنایع ارشاد چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: