پیکر مدیر سابق چاپ و نشر وزارت ارشاد تشییع شد


مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود شالچی طوسی (معاون و مدیر سابق چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) امروز صبح (17 خردادماه)در تالار وحدت برگزار شد.

 

به گزارش اخبار چاپ به نقل از  ایلنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود شالچی طوسی (معاون و مدیر سابق چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) امروز صبح (17 خردادماه) با حضور احمد مسجد جامعی (عضو شورای شهر تهران)،‌ حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد)، علی مرادخانی (معاون هنری وزارت ارشاد)، محمدرضا حشمتی (معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، داوود گنجه‌ای (آهنگساز موسیقی ایرانی) و همچنین جمعی از مدیران و ناشران و نویسندگان در تالار وحدت برگزار شد.

احمد مسجدجامعی طی سخنانی درباره مرحوم شالچی بیان کرد: بسیاری از دوستان و آشنایان ایشان نکات ارزشمندی را مطرح کردند که بخشی از ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم را نشان می‌دهد. خانواده محترم ایشان، اجداد، محیط تربیتی و اجتماعی در شکل‌گیری شخصیت انسانی ایشان نقش اساسی داشته است.

او ادامه داد: در کنار وجه انسانی اخلاقی و معنوی، ایشان فردی بسیار توانمند و کارآمد بود. انسان پاکدستی که در طول 30 سال فعالیت مدیریتی در پژوهشگاه علوم انسانی و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نقطه ابهامی در پرونده کاری خود نداشته است.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مرحوم شالچی دارای یک نظم کاری بود، اضافه کرد: برخی از این فعالیت‌ها مانند افزایش حقوق کارکنان کتابخانه وزارتخانه با مقاومت‌هایی روبه‌رو می‌شد اما این فعالیت‌ها دارای یک انضباط کاری مشخص بود؛ به طوری که مشخص می‌شد این بودجه‌ها از چه منابعی تهیه و صرف چه مخارجی می‌شد.

او همچنین با اشاره به برخی از خدمات مرحوم شالچی در وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: ایشان طرح پایه حقوق ثابت را برای همه کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد مطرح کردند. در شرایطی که برخی از کارکنان تنها 200 هزار تومان حقوق می‌گرفتند مرحوم شالچی گفته بودند که هیچکس کمتر از 700 هزار تومان دریافت نکند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در گذشته 3 مرکز داشتیم که اطلاعات کتاب‌های منتشر شده را ارائه می‌کردند، گفت: یکی از این مراکز کتابخانه ملی بود که کتابشناسی ملی ایران را منتشر می‌کرد. دیگری حوزه‌ای در وزارت ارشاد بود که همکاران ما در آن کتابشناسی دیگری منتشر می‌کردند و یکی دیگر کتابنامه بود که توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منتشر می‌شد. هر سه این کتابشناسی‌ها با اطلاعات کتاب‌های منتشر شده فاصله داشت و مرحوم شالچی با یک طرح اطلاعات کتاب را به‌روز کرد و تنها جایی بود که از این 3 مجموعه به‌روزتر بود ایشان زمینه‌ای فراهم کرد که بتوانیم در سطح بین‌المللی در حوزه کتاب مطرح شویم.

وی افزود: مرحوم شالچی در کتاب سال، کتاب سال ولایت، در نمایشگاه قرآن، حضور فعال داشت اما دیده نمی‌شد. به این دلیل که نمی‌خواست عنوان کند که من انسان مهم و باسوادی هستم. همه این فعالیت‌ها او را به چهره‌ای ماندگار در حوزه فرهنگ تبدیل کرده است.

او همچنین در سخنان خود با اشاره به نخستین نمایشگاه صنعت چاپ ایران در ساختمان قدیم روزنامه اطلاعات که توسط آن مرحوم طراحی شده بود، گفت: ما چالش سختی را با وزارت صنایع و  معادن داشتیم تا ثابت کنیم جایگاه صنعت چاپ وزارت صنایع و معادن است یا وزارت فرهنگ که ایشان با تهیه یک آیین‌نامه که سرشار از نکات فنی بود این مسئولیت را همچنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایدار کرد.

 

 

منتشر شده توسط ایلنا در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ هجدهم خردادکلیدها : دفتر چاپ و نشر؛ محمود شالچی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: