قباد نظری:
ایران از نظر فناوری صنعت چاپ در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد


کارشناس صنعت چاپ گفت: کشور ما بدلیل نبود حمایت دولت نمی تواند از تکنولوژی های برتر استفاده کند بنابراین از چاپ افست که بی کیفیت ترین نوع تکنولوژی جهان استفاده می کند .

 

کارشناس صنعت چاپ گفت: کشور ما بدلیل نبود حمایت دولت نمی تواند از تکنولوژی های برتر استفاده کند بنابراین از چاپ افست که بی کیفیت ترین نوع تکنولوژی جهان استفاده می کند .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از باشگاه خبرنگاران ، قباد نظری کارشناس صنعت چاپ ؛ در خصوص وضعیت صنعت چاپ در کشور گفت: ایران از نظر فناوری صنعت چاپ در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد .

استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ایران بدلیل عدم تولید دستگاه چاپ در کشور تمام  سعی خود را کرده که در واردات دستگاهای چاپ بتواند بهترین و به روزترین  دستگاه های مرغوب را خریداری کند .

وی تاکید کرد: متاسفانه ایران 70 درصد از چاپ خود را اختصاص به چاپ افست (کیفیت پایین و سرعت پایین در جهت چاپ برگه) داده و به شدت در حال افت چاپ به سمت دیجیتالی شدن است در حالیکه کشورهای دیگر 30 درصد از چاپ خود را به چاپ افست و 70 درصد باقی مانده آن را به چاپ فلکسوگرافی و هلیگلوور اختصاص داده اند .

نظری افزود: کشور ما بدلیل کمبود تیراژ نمی تواند از تکنولوژی های برتر همانند فلکسوگرافی و هلیگلوور استفاده کند .

وی ادامه داد: تاکنون دولت هیچ حمایتی از این صنعت به عمل نیاورده به طوری که در  سال گذشته سعی برافزایش میزان تعرفه واردات کاغذ به کشور را داشت که خوشبختانه از 16 درصدی که تصمیم گرفته شده بود تنها 4 درصد تعرفه گمرکی مصوب شد .

نظر گفت: با افزایش نیافتن میزان تعرفه گمرکی تمامی صنعت ایران از خطرات احتمالی پیش بینی شده نجات پیدا کرد

 

 

منتشر شده توسط باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ بيست و پنجم ارديبهشتکلیدها : قباد نظری؛ صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: