در حاشیه نمایشگاه کتاب
برسی نشر دیجیتال در مقایسه با کتاب های چاپ کاغذی


به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا ، این همایش كه درحاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران برگزار شد، مهندس حسن راضی كارشناس برنامه نویسی و یكی از مسئولان مؤسسه فناوری اطلاعات «فكر» به بررسی نشر دیجیتال پرداخت .

 

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا ، این همایش كه درحاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران برگزار شد، مهندس حسن راضی كارشناس برنامه نویسی و یكی از مسئولان مؤسسه فناوری اطلاعات «فكر» به بررسی نشر دیجیتال پرداخت .
راضی در ابتدا با اشاره به تاریخ نوپای این صنعت در جهان افزود: امروزه به دلایل زیادی از جمله كمبود وقت، مردم به خواندن كتاب های الكترونیكی روی آورده اند .
وی افزود: نشر دیجیتال به ناشران و نویسندگان این امكان را می دهد كه با هزینه های كم تر بتوانند خوانندگان بیشتری را در آن واحد داشته باشند .
این كارشناس درادامه افزود: سرعت، حجم كم، امكان ویرایش سریع كتاب و فراگیری آن در مقایسه با كتاب های چاپ كاغذی از دیگر مزایای این نوع نشر است .
وی گفت : جهان امروز پس از انقلاب فناوری اطلاعات، تحولات خیر كننده ای را شاهد بوده است و با توجه به برخی آمارها كه حاكی از وجود حدود 7 میلیارد گوشی همراه است، فضای دیجیتالی برای استفاده از نشر دیجیتال فراهم شده است .
راضی همچنین گفت: نشر دیجیتال مشكلات و نواقصی نیز دارد كه می توان از آن با عنوان چالش های پیشروی این صنعت یاد كرد .
راضی همچنین با اشاره به مزایای نشر دیجیتال، گفت : قیمت پایین كتاب های الكترونیكی و همچنین جذب بیشتر مشتریان از طریق انتشار برخی از نسخه های رایگان كتاب ها از جمله مزایای این نوع نشر است .
حسن راضی در پایان این همایش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: موسسه فناوری اطلاعات فكر از سال 2014 با راه اندازی یك كتابخانه دیجیتال فعالیت هایی درعرصه نشر دیجیتال آغاز كرده است .
وی گفت این كتابخانه دیجیتال با نام «كتابخانه دیجیتال انیس» هم اكنون با 14000 نسخه دیجیتالی كتاب در موضوعات مختلف درحال فعالیت است و بازار هدف این موسسه در وهله نخست ناشران و خوانندگان عرب و سپس كشورهای دیگر بوده است .
نمایشگاه امسال با با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» در170 غرفه پذیرای 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی از كشورهای ارمنستان، استرالیا، افغانستان، اوگاندا، ایتالیا، آذربایجان، آرژانتین، آلمان، بلژیك، بوسنی و هرزگوین، تاجیكستان، تانزانیا، تركیه، تونس، چین، ژاپن، صربستان، عمان، فرانسه، فنلاند، قبرس، كانادا، كنیا، كوبا، كویت، گرجستان، لبنان، لهستان، مكزیك، مونته نگرو، نیجریه، واتیكان و هلند است .
این نمایشگاه از 15 تا 25 اردیبهشت ماه درمجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب كه در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) واقع شده است در حال برگزاری است .

 

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ بيست و دوم ارديبهشتکلیدها : حسن راضی؛ نشر دیجیتال؛ نمایشگاه کتاب


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: