علی جنتی
اصفهان سهم بسزایی در رشد و گسترش صنعت چاپ کشور داشته است


علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم نکوداشت روز اصفهان گفت : اصفهان در طول تاریخ کشور نقش و سهم بسزایی در رشد و گسترش صنعت چاپ و نشر کشور داشته است. وی همچنین بر راه‌اندازی سرای اهل قلم در استان اصفهان به منظور ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

 

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم نکوداشت روز اصفهان گفت : اصفهان در طول تاریخ کشور نقش و سهم بسزایی در رشد و گسترش صنعت چاپ و نشر کشور داشته است. وی همچنین بر راه‌اندازی سرای اهل قلم در استان اصفهان به منظور ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا،  مراسم نکوداشت روز اصفهان عصر جمعه (17 اردیبهشت ماه) با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از معاونان و مشاوران و برخی مدیران و مسئولان استان اصفهان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد .

علی جنتی در این مراسم با گرامیداشت روز اصفهان، سخن گفتن درباره این شهر را سهل و ممتنع دانست و گفت: سهل از آن نظر که اصفهان آنقدر شناخته شده است که کمتر کسی را در گوشه و کنار این جهان می‌توان یافت که آوازه بلند این شهر را نشنیده باشد. ممتنع از آن نظر که به سختی می‌توان سخنی بدیع درباره اصفهان یافت که از زبان مشاهیر و بزرگان مطرح نشده باشد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برشمردن مشاهیر این شهر اعم از متفکران، شاعران، عارفان، هنرمندان و اماکن تاریخی و مذهبی شهر اصفهان گفت: اصفهان در کنار پیشینه و تمدن دیرینه خود، در دوران هشت ساله دفاع مقدس شهدای بزرگواری را تقدیم کشور کرده که نام‌شان لرزه بر اندام دشمنان می‌انداخت؛ افرادی مانند حاج حسین خرازی، احمد کاظمی، حسن اقارب‌پرست، سیدمحسن صفوی و سید یحیی صفوی.وی افزود: اصفهان نقطه کانونی و تقارب آرای چهار دین مختلف بوده که در طول سالیان طولانی توانسته‌اند به خوبی در کنار هم زندگی و فعالیت کنند. به طوری که این ویژگی را در کمتر نقطه دیگری در جهان می‌توان دید. به عنوان یکی از فرزندان این دیار پرستاره به اصفهانی بودن خود افتخار می‌کنم .

جنتی برگزاری مراسم نکوداشت روز اصفهان در نمایشگاه کتاب را اتفاقی فرخنده و متناسب عنوان کرد و گفت: اصفهان در طول تاریخ کشور نقش و سهم بسزایی در رشد و گسترش صنعت چاپ و نشر کشور داشته است. به طوری که نخستین کتاب در منطقه جلفای اصفهان به زیور طبع آراسته شدوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازدید امروز خود از غرفه موسسه خانه کتاب گفت: وقتی امروز مدیر عامل موسسه خانه کتاب درباره بخشی از آثار منتشر شده خود درباره مشاهیر و مفاخر حوزه کتاب توضیحاتی می‌داد، با شخصیت‌های درخشانی از استان اصفهان همچون مسیح سقفی در حوزه انتشارات برخورد کردم .

وی مردم اصفهان را مردمی کتاب‌دوست عنوان کرد و گفت: در طرح «عیدانه کتاب » امسال کتابفروشی‌های استان اصفهان بعد از کتابفروشی‌های استان تهران، به عنوان پرمخاطب‌ترین و فعال‌ترین کتابفروشی‌های تهران معرفی شدند که این موضوع نشان از کتاب‌دوست بودن این مردم دارد .

جنتی در ادامه گفت: به مسئولان فرهنگی استان اصفهان پیشنهاد می‌کنم تا با راه‌اندازی سرای اهل قلم و برپایی جلسات نقد و بررسی کتاب در این استان برای ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام کنند.همچنین در این مراسم ضمن افتتاح دو دستگاه اتوبوس کتابخانه سیار و سینمای سیار استان اصفهان، با حضور علی جنتی، سیدعباس صالحی، همایون امیرزاده، حسین نوش‌آبادی و جمعی از مسئولان استان اصفهان از کتاب «میراث اصفهان؛ از قاجار تا پهلوی به روایت تصویر» اثری از لیلا پهلوان‌زاده رونمایی شد .

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ هجدهم ارديبهشتکلیدها : علی جنتی؛ اصفهان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: