علی جنتی:
نمایشگاه کتاب تهران محرک صنعت چاپ و نشر در ایران است


علی جنتی در آیین افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است. امیدوارم امسال این رویداد پربارتر از همیشه و با نظم و زیبایی برگزار شود .

 

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا،  علی جنتی در آیین افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است. امیدوارم امسال این رویداد پربارتر از همیشه و با نظم و زیبایی برگزار شود .
 
وی توضیح داد: بزرگترین تغییر نمایشگاه کتاب تهران سال جاری برگزاری این رویداد در فضای جدید است. انتقال از مصلی به شهر آفتاب از لحاظ اجرایی کار مشکلی بود که خوشبختانه با همت شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم به سرانجام رسید .
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: آماده‌سازی امکانات زیرساختی و حمل‌ونقل کار آسانی نبود اما همکاری و همیاری شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را محقق کرد. البته شاید هنوز کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما هر کار تازه‌ای خالی از نقص نیست .
 
وی بیان کرد: بیست و نهمین نمایشگاه رویکردهای دقیق و جدیدی به همراه دارد؛ در این دوره واگذاری امور به بخش خصوصی ادامه دارد و فضای فرهنگی و نمایشگاهی تقویت شده است. بعد علمی و دانشگاهی نمایشگاه با دعوت از استادان و اهالی قلم غنی شده است. همچنین با اختصاص یارانه کتاب به بخش‌های مختلف در راستای عدالت فرهنگی گام برداشتیم .
 
جنتی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران محرک صنعت چاپ و نشر در ایران است و باید در هر دوره غنی‌تر و پربارتر برگزار شود .
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در نمایشگاه کتاب تهران سال‌جاری 2هزار و 400 ناشر داخلی و 300 ناشر خارجی در دو هزار و 500 غرفه به عرضه کتاب‌های خود می‌پردازند .
 
این مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: گاهی سخنانی گفته می‌شود که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. به این صورت نیست که درهای نمایشگاه به روی عرضه هرگونه کتابی باز باشد، بلکه همواره چندین لایه نظارت بر کتاب‌ها صورت می‌گیرد. این امر درباره کتاب‌های داخلی نیز محقق می‌شود .
 
جنتی اظهار کرد: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر پژوهش‌های علمی و فرهنگی است. حمایت از غنی‌سازی کتابخانه از دیگر رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌آید .
 
وی توضیح داد: نه تنها عرضه کتاب‌های خارجی ضرورت دارد، بلکه معتقدیم بخش اعظم جایگاه نمایشگاه به بین‌المللی بودن آن بستگی دارد. در بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه 160هزار عنوان کتاب عرضه شده است که 42 هزار عنوان آن عربی و 118 هزار عنوان آن نیز به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و روسی است که در سه سال اخیر منتشر شده است .
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سال گذشته کشور عمان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران بود. امسال کشور روسیه به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه شرکت می‌کند و سال آینده نیز میزبان کشور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه خواهیم بود .

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ پانزدهم ارديبهشتکلیدها : نمایشگاه کتاب؛ علی جنتی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: