فعالان صنعت چاپ در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور؛
رویکرد سخت‌گیرانه، غیرمنصفانه و ظلم مالیاتی صنعت چاپ را به ستوه آورده


فعالان صنعت چاپ در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور درباره مسائل و مشکلاتی که مالیات بر ارزش افزوده و دیگر هزینه‌های تحمیلی مالیاتی برای این صنعت بوجود آورده؛ سخن گفتند و از او خواستند از تصمیم‌گیران مربوطه پیگیر این مشکلات شود .

 

فعالان صنعت چاپ در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور مسائل و مشکلات مالیاتی را با او درمیان گذاشتند .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایلنا، فعالان صنعت چاپ در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور درباره مسائل و مشکلاتی که مالیات بر ارزش افزوده و دیگر هزینه‌های تحمیلی مالیاتی برای این صنعت بوجود آورده؛ سخن گفتند و از او خواستند از تصمیم‌گیران مربوطه پیگیر این مشکلات شود .

متن این نامه که به امضای اتحادیه‌های چاپخانه‌داران استان‌های مختلف، صنف صحافان و لیتوگرافان رسیده؛ بدین شرح است :

«رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و عرض ادب،

احتراماً به استحضار می‌رساند اجرای صحیح و عادلانه قانون مالیاتی جهت ساماندهی مالیات را گام مثبت در اداره کشور می‌دانیم. مراتب زیر مبین گلایه و فریادهای بی‌امان اعضاء صنعت چاپ سراسر کشور (چاپ، لیتوگرافی، صحافی و...) است که اساس و ارکان حوزه‌های فرهنگ، هنر، نشر دینی، علمی، صنعت بسته‌بندی، آموزش، اقتصاد، بهداشت و سلامت هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند.

حضور بی‌امان و پررنگ چاپخانه‌های دولتی و شبه دولتی و عدم وجود یک حامی توانمند به منظور از میان بردن رقابت‌های نابرابر رکود شدیدی بر چاپخانه‌ها مستولی نموده، واحدهای صنفی چاپ را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داده است.

در این شرایط سازمان امور مالیاتی بدون توجه و عنایت به معافیت‌هایی که در خصوص بند ل ماده 139 و نیز معافیت مالیات ارزش افزوده برای مشتریان صنعت چاپ مانند ناشران، مطبوعات، دفاتر تحریر و انواع کاغذ چاپ و تحریر که در قانون در زمینه تشخیص مالیات‌های مشاغل (عملکرد) و بخصوص مالیات بر ارزش افزوده، بدون عنایت به نیاز کارشناسی دقیق راهی را پیش گرفته که از نظر اتحادیه‌های کشوری ادامه فعالیت واحدهای چاپی را مشکل و ناممکن ساخته و آنها را در حد تعطیلی قرار داده است که نمونه‌های بارز آنها با اسناد و مدارک قبل ارائه می‌باشد. متاسفانه درحال حاضر صدها واحد چاپی در تهران و دیگر شهرها تعطیل و یا در شرف تعطیلی می‌باشند.

اساسی‌ترین شاخص‌های تاثیرگذار در شناخت وضعیت کسب و کار اهای صنعت چاپ می‌تواند مصرف کاغذ و مقوا که روند واردات و تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه تلقی می‌شود. آمارهای گمرک به روشنی نشان از آن دارد که طی سال‌های اخیر روند واردات و تولید کاغذ و مقوا سیری نزولی را تجربه کرده است چگونه برگه‌های تشخیص صادره توسط سازمان امور مالیاتی هر ساله روند صعودی غیرمنطقی بدون توجه به ساعت کمک‌کاری چاپخانه‌ها داشته است؟

لازم به یادآوری است که کلیه فعالان عرصه چاپ خود را ملزم به پرداخت مالیات حقه دانسته و می‌دانند اما آنچه صنعت چاپ را به ستوه آورده رویکرد سخت‌گیرانه، غیرمنصفانه و ظلم مالیاتی موجود و چندگانگی غیرکارشناسی در تصمیم‌های سلیقه‌ای ممیزان سازمان امور مالیاتی است که در حال حاضر به جمع‌آوری و تجمیع اسناد مربوط به سال‌های گذشته مطالباتی با جرایم بسیار سنگین و سخت را به بار داشته است.

لذا نمایندگان اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور فرصت کافی و جلوگیری از هرگونه اقدام مالیاتی تا توافق فی ما بین را داشته و آمادگی خود را برای برگزاری جلسات کارشناسی به منظور رسیدن به عدالت مالیاتی، رعایت حقوق صنفی و در عین حال تامین درآمدهای دولت محترم ابراز می‌دارند و ضمن تکلیف برای خود به صیانت و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی، قبل از وقوع پیشامدی ناگوار شدیداً هشدار داده و درخواست رسیدگی عاجل در جلوگیری از واکنش خطیری که هر لحظه انتظار آن می‌رود را داریم.»

چندی پیش نیز پس از گلایه‌های متعدد چاپخانه‌داران و اعضای هیات مدیره اتحادیه چاپ مبنی بر مشکلاتی که دریافت مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض سازمان مالیاتی برای چاپخانه‌ها ایجاد کرده؛  200 نفر از چاپخانه‌داران و اعضای اتحادیه چاپ به‌صورت خودجوش اقدام به تهیه نامه و طومار اعتراضی نسبت به این مشکل کرده‌ بودند .

پس از آن نیز روز (23 فروردین‌ماه) هیئت‌مدیره‌ اتحادیه‌ چاپخانه‌داران تهران به همراه روسای اتحادیه‌های چاپ استان‌های سراسر کشور در نشستی با حضور سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و محمودرضا برازش (مدیر دفنر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به طرح مشلات و دغدغه‌های مالیاتی صنف خود پرداختند .

در این جلسه که قرار بود با حضور علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز همراه باشد اما او به دلیل تراکم‌کاری نتوانست حضور داشته باشد، مقرر شده بود نامه‌هایی از سوی اتحادیه‌های چاپ و فعالین صنعت چاپ در مورد مسائل و مشکلاتی که مالیاتت بر ارزش افزوده برای این صنعت به وجود آورده؛ خطاب به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان کشوری بنویسند تا پیگیری جدی در این خصوص را از آن‌ها مطالبه کنند.

چاپخانه‌داران و اعضای هیات مدیره اتحادیه چاپ مدت‌هاست گلایه‌هایی مبنی بر مشکلاتی که دریافت مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض سازمان مالیاتی برای چاپخانه‌ها ایجاد کرده را عنوان می‌کنند و آن را به شدت برای چاپخانه‌ها دست‌وپا گیر می‌دانند.

 











 

منتشر شده توسط ایلنا در تاریخ ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: