مدیریت جدید و اخراج کارگران بسته بندی البرز


این اخراج برای 35 کارگر دو کارخانه«تولی پرس»و«بسته بندی البرز» که تحت مدیریت یک کارفرما فعالیت دارند، در تاریخ 14فرودین ماه سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایلنا، این اخراج برای 35 کارگر دو کارخانه«تولی پرس»و«بسته بندی البرز» که تحت مدیریت یک کارفرما فعالیت دارند، در تاریخ 14فرودین  ماه  سال جاری صورت گرفته است.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از تعدیل‌های اخیر هنوز نزدیک به 600کارگردر این دو واحد مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا همکاران باقیمانده آنها از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

طبق اظهارات کارگران از قرار معلوم تعدیل شدگان 27 نفرشان از کارگران کارخانه تولی پرس و7 نفر دیگر از کارگران بسته بندی البرز هستند که هر یک تا نزدیک به 14 سال سابقه کاری دارند و قرارداد کاری آنها پیش از شروع سال جدید خاتمه یافته است.

بنا بر ادعای کارگران، مشکلات این کارخانه  از سال 90 با ورود مدیریت فعلی کارخانه آغاز شده است و در طول این مدت میزان تولیدات این کارخانه با متوقف شدن صادرات به کشوری های خارجی به حداقل رسیده است.

به گفته آنان  قبل از ورود کارفرمای فعلی در  این واحد روزانه حدود 120 تریلی از محصولات تولید شده بارگیری می شداما طی یکسال گذشته این میزان به حداقل 20 تریلی کاهش یافته است.

طبق اظهارات  کارگران  هرچند مشکلات مالی کارخانه در یک سال گذشته، تاثیری بر پرداخت مطالبات مزدی کارگران این واحد تولیدی نداشته است اما آن‌ها نگرانند که با ادامه این وضعیت تمدید قراردادهای چند ماهه آن‌ها با مشکل مواجه شود.

به گفته این منابع همچنین از زمان جابجایی مدیریت کارخانه  تاکنون بر حجم مشکلات مالی این واحد تولیدی افزوده شده‌است به طوریکه مبالغ زیادی به ادارات مالیات ، برق  وتامین اجتماعی بدهکار است و در همین رابطه چند روز پیش می خواستند اشتراک برق مصرفی این کارخانه را قطع  کنند که کارگران مانع ان شدند.

کارگران درادامه درباره معوقات بیمه ای خود می‌گویند، با وجود آنکه کارفرما هر ماه مبالغی را از حقوق کارگران این دو واحد برای پرداخت حق بیمه آنان کسر می کند اما آن را به موقع به تامین اجتماعی پرداخت نمی کند  به همین دلیل چهار الی ۵ ماه از سال دفترچه‌های درمانی خانواده‌های کارگران فاقد اعتبار است.

کارگران دو کارخانه تولی پرس وبسته بندی البرز در بخش دیگری از نگرانی خود می‌گویند در طول یکسال گذشته کارفرما حق استفاده از مرخصی ساعتی را از کارگران سلب کرده وهر کارگری که بخواهد به هر دلیلی از حق مرخصی قانونی  خود چند ساعتی را استفاده کند کسر کار می خورد.

 

منتشر شده توسط خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: