بابک عابدینی گفت :
توان مدیریتی این صنعت چاپ را ارتقا دهیم و زمینه ایجاد رقابت و تولید با کیفیت در کشور را فراهم کنیم .


رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران، تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ را منوط به ارتقای توان مدیریتی صنعت چاپ کشور و فراهم کردن زمینه ایجاد رقابت با سایر کشورها دانست .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از الینا، بابک عابدینی، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران ، درباره تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در حوزه چاپ اظهار کرد: اگر می‌خواهیم صنعت چاپ پویا، توانمند و در خدمت فرهنگ به‌ویژه کتاب داشته باشیم باید توان مدیریتی این صنعت را ارتقا دهیم و زمینه ایجاد رقابت و تولید با کیفیت در کشور را فراهم کنیم .
 
وی ضمن تأکید بر این نکته که دولت باید در صنعت چاپ روش‌های حمایتی و سیاستگذاری‌های صحیح را در دست بگیرد، افزود: از آن‌جا که چاپ صنعتی است که هر 5 سال یک‌بار از نظر تولید فیزیکی، تکنولوژی و مدیریتی دچار تغییر و تحول می‌شود، لازم است امکانات کافی برای هماهنگی با این تغییرات در اختیار تولیدکنندگان صنعت چاپ قرار بگیرد. از میان این امکانات می‌توان به ارائه تسهیلات کم‌بهره برای به‌روز رسانی تکنولوژی‌های مصرفی اعم از ماشین‌آلات اشاره کرد .
 
رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران با اشاره به دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ، اظهار کرد: نباید به مواد اولیه صنعت چاپ مانند کاغذ، مقوا، مرکب و ماشین‌آلات به عنوان منبع درآمد نگاه کرد بلکه باید مانند سایر کشورها به این مواد نگاه حمایتی داشت تا بتوان توان تولید آنها را در داخل کشور افزایش داد به‌گونه‌ای که بتوانند با مواد اولیه سایر کشورها رقابت کنند .
 
عابدینی درباره نحوه برخورد با ماشین‌آلات صنعت چاپ در زمینه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: نباید نگاه ما به صنعت چاپ به‌گونه‌ای باشد که تمام محصولات مورد نیاز این صنعت را در داخل کشور تولید کنیم. بلکه باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن از تولید محصولاتی که تولیدشان در داخل کشور نسبت به وارداتشان پُرهزینه‌تر است ـ مانند ماشین‌آلات صنعت چاپ ـ  بپرهیزیم  و در این زمینه از ظرفیت‌های موجود جهانی استفاده کنیم و در مقابل، بتوانیم محصولی با این ماشین‌آلات تولید کنیم که توان رقابت با سایر کشورها داشته باشند .

منتشر شده توسط خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ سي و يکم فروردينکلیدها : بابک عابدینی ارتقاء توان مدیریتی چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: