اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در مورد سایت جدید خبرنگاران، اطلاعیه‌ای صادر کرد .


اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در اطلاعیه‌ای از خبرنگاران متقاضی کارت حرفه‌ای خواست از روز شنبه ٢٨ فروردین ٩٥ به سامانه جامع رسانه‌های کشور مراجعه کنند .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از وبسایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در اطلاعیه‌ای از خبرنگاران متقاضی کارت حرفه‌ای خواست از روز شنبه ٢٨ فروردین ٩٥ به سامانه جامع رسانه‌های کشور مراجعه کنند .

در این اطلاعیه آمده است :

با توجه به تدوین دستورالعمل جدید صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری (متقاضیان تسهیلات خبرنگاری می‌توانند ضمن بارگذاری سوابق و آثار خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور، درخواست خود را پیگیری کنند .

از جمله ویژگی‌های نرم افزار جدید - که به جای سایت سمان، فعال شده است - سهولت بارگذاری، تعاریف دقیق‌تر حرفه‌ای، فرایند ارزیابی توسط شورای غیردولتی و همچنین سرعت و دقت در بررسی آثار خبرنگاران سراسر کشور و انطباق کامل با دستورالعمل صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است .

مطابق نرم افزار جدید، لازم نیست خبرنگاران آثار خود را به صورت ماهانه به‌روزرسانی کنند بلکه فقط یک‌بار مدارک مورد نیاز برای ارزشیابی در کمیته مربوط را بارگذاری می‌کنند .

کلیه متقاضیان جدید و همچنین کسانی که تاکنون در سایت سمان پرونده داشته‌اند، در صورت تمایل به عضویت در بانک اطلاعاتی خبرنگاران کشور و استفاده از تسهیلات آن لازم است حساب کاربری جدید در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir)  تشکیل دهند. اطلاع از نحوه عضویت در بخش «خبرنگاران» این سامانه قابل مشاهده است .

لازم به یادآوری است، سایت سمان، برای استفاده خبرنگاران از مدارک بارگذاری شده قبلی، تا اطلاع ثانوی قابل استفاده است .

منتشر شده توسط وبسایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: