علی یزدانی خبر داد
پیش بینی 160 هزار میلیارد ریال به منظور خروج از رکود اقتصادی


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برای 9 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط و واحدهایی که دایر هستند ولی با همه ظرفیت کار نمی‌کنند مجموعاً 160 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است .

به گزارش اخبارچاپ به نقل از فارس ، علی یزدانی ظهر امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبری در خصوص خروج از رکود اقتصادی و به منظور ایجاد رونق در طرح‌های نیمه‌تمام واحدهای کوچک و متوسط برنامه‌هایی برای سال 95 پیش‌بینی شده است .

وی با اشاره به مجموع 87 هزار واحد صنعتی موجود در کشور گفت: از این تعداد 37 هزار واحد در شهرک‌های و نواحی صنعتی مستقر هستند که نزدیک به 7 هزار واحد از این تعداد تعطیل هستند .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پایشی در وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: مطابق نتایج به دست آمده از این پایش، 19 درصد واحدهای صنایع کوچک چه در شهرک‌ها و چه بیرون از آن‌ها، 18 درصد صنایع متوسط و 11 درصد صنایع بزرگ تعطیل هستند .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان داشت: در سال جاری و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تدابیری که در مجموعه دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اندیشیده شده برای 9 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط و واحدهایی که دایر هستند ولی با همه ظرفیت کار نمی‌کنند مجموعاً 160 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است .

وی ادامه داد: این حمایت خارج از برنامه معمول این سازمان است تا با یک اقدام شایسته و متناسب با شعار سال بتوانیم واحدهایی که مشکل دارند را مجدداً راه‌اندازی کنیم و 40 هزار میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام است .

یزدانی افزود: پیش‌بینی این منابع برای حمایت خارج از برنامه معمول این سازمان است تا بتوانیم با یک اقدام شایسته و متناسب با شعار سال واحدهای دارای مشکل را راه‌اندازی کنیم .

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این واحدها 190 هزار شغل جدید علاوه بر واحدهایی که قرار است طبق برنامه‌ها به وجود آید ایجاد شود .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یادآور شد: در کشور بیش از 99 هزار طرح صنعتی داریم که در این طرح پیش‌بینی شده است .

یزدانی خاطرنشان کرد: این سازمان از طرح‌هایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند حمایت می‌کند، در همین راستا 2 هزار طرح صنعتی پیش‌بینی شده است .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: منابع تسهیلات هم در کارگروه‌های مربوطه در وزارتخانه و هم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شده و بخشی از منابع از محل تسهیلات بانکی و بخشی دیگر در قالب حمایت‌های دیگری مانند صندوق ضمانت صنایع کوچک ارائه می‌شود .

وی با بیان اینکه برای رونق بازار و حمایت از صنایع کوچک تدابیری اندیشیده شده است که نیاز به مراجعه به بانک ندارد و از محل صندوق تحقیقات الکترونیک با صندوق ضمانت تعامل برقرار می‌شود .

یزدانی گفت: ستادی که در استان‌ها در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی فعال شده به فرماندهی استانداران بوده و کارگروه‌های تخصصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت کار شناسایی واحدها را عملاً از ابتدای سال آغاز کرده‌اند .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه بعد از شناسایی واحدها و ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌ها و دستورالعمل‌هایی که توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود کار اجرایی آغاز می‌شود افزود: امسال امید است با همگرایی و همدلی موجود در مجموعه کشور سال بانشاطی در صنعت داشته باشیم تا بتوانیم واحدهای راکد و با ظرفیت پایین تولید را رونق بخشیم .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: