پس از سخنان محمد حسین رحیمی یگانه رخ داد
پاسخ مدیر كل چاپ ارشاد به منتقدان مسابقات چاپ


اخبار چاپ: مدیر كل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد به انتقادات مطرح شده نسبت به روند برگزاری نهمین دوره مسابقات چاپ واكنش نشان داد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس، جلال ذكایی با اشاره به اظهارات روز گذشته محمد حسین رحیمی كه گفته بود: «برگزاری این جشنواره ها در كل به نفع این صنعت است اما معتقدم كه نحوه اهدای جوایز درست نیست. باید جایزه را به فردی دهیم كه بستر تولید اثر را فراهم كرده مانند لیتوگراف، طراح و غیره نه اینكه به سفارش دهنده بپردازیم.»، گفت: نكته اول این است كه ما حوزه های جایزه را گسترش داده‌ایم. پس جایزه را هنوز هم به فعالان چاپ تقدیم می‌كنیم، بعد هم این كه تمام آمارها از روزی كه از سفارش‌دهندگان نیز قدردانی كردیم افزایش یافته است.
ذكایی افزود: در سال جاری مشاركت در برگزاری مسابقات چاپ كم نظیر بوده است. به گمانم بیش از 3 برابر آثار سال گذشته، امسال به دست دبیرخانه رسیده است كه این نشان دهنده استقبال از بخش مسابقات جشنواره چاپ است.
مدیر كل دفتر چاپ در پاسخ به این انتقاد كه در هیچ جای جهان نیز جایزه را به سفارش دهنده نمی‌دهند، گفت: متاسفانه برخی دوستان وضعیت چاپ كشور را به صورت كلان نمی‌بینند. بعد هم اینكه اتفاقا این بحث از نقاط قوت جشنواره است كه برای اولین بار كاری را در جهان انجام داده است.
وی با بیان این كه امیدوارم انتقادات مدقن و كارشناسانه باشد، تصریح كرد:بعد از جشنواره حتما جلسه ای تشكیل می شود تا به آسیب شناسی بخش مسابقات بپردازیم.امیدوارم در آن جلسه انتقادات رنگ و بوی علمی تری به خود بگیرد.
مدیر كل دفتر چاپ تصریح كرد:متاسفانه در دوره های پیش، روند داوری ها مبتنی بر سلیقه بود. اما از سال گذشته مسوولان دست به تدوین مبانی داوری در حوزه چاپ زده اند.ساعت ها جلسه تشكیل شده تا دیگر شاهد انتخاب سلیقه ای اثری نباشیم.
ذكایی در پایان درباره چرایی عدم معرفی داوران مسابقات چاپ به رسانه ها نیز گفت: این اتفاق در بسیاری از جشنواره ها و مسابقات صورت می گیرد. علت هم مشكلاتی است كه ممكن است بین افراد پیش بیاید.بنده شخصا حتی مخالف اعلام نام داوران پس از جشنواره هم هستم.اما باید منتظر تصمیم مسوولان بخش مسابقات باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۵ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ پنجم آبانکلیدها : ذکایی رحیمی مسابقات جشنواره


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: