پس از اعتراض چاپخانه دار ها
مشکلات و دغدغه های صنعت چاپ در حضور مسئولین ارشاد مطرح شد


در نشستی با حضور سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و محمودرضا برازش (مدیر دفنر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به طرح مشکلات و دغدغه‌های مالیاتی صنف خود پرداختند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایلنا، پس از آنکه 200 نفر از چاپخانه‌داران در اعتراض به مشکلاتی که دریافت مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض سازمان مالیاتی برای چاپخانه‌ها ایجاد می‌کند؛ نامه نوشتند، صبح دیروز (23 فروردین‌ماه) هیئت‌مدیره‌ اتحادیه‌ چاپخانه‌داران تهران به همراه روسای اتحادیه‌های چاپ استان‌های سراسر کشور در نشستی با حضور سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و محمودرضا برازش (مدیر دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به طرح مشکلات و دغدغه‌های مالیاتی صنف خود پرداختند.

در این جلسه که قرار بود با حضور علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز همراه باشد اما او به دلیل تراکم‌کاری نتوانست حضور داشته باشد، مقرر شد نامه‌هایی از سوی اتحادیه‌های چاپ و فعالیت صنعت چاپ در مورد مسائل و مشکلاتی که مالیاتت بر ارزش افزوده برای این صنعت به وجود آورده؛ خطاب به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان کشوری بنویسند تا پیگیری جدی در این خصوص را از آن‌ها مطالبه کنند.

چاپخانه‌داران و اعضای هیات مدیره اتحادیه چاپ مدت‌هاست گلایه‌هایی مبنی بر مشکلاتی که دریافت مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض سازمان مالیاتی برای چاپخانه‌ها ایجاد کرده را عنوان می‌کنند و آن را به شدت برای چاپخانه‌ها دست‌وپا گیر می‌دانند.

چند روز پییش نیز در تازه‌ترین انتقادها نسبت به این مسئله 200 نفر از چاپخانه‌داران و اعضای اتحادیه چاپ به‌صورت خودجوش اقدام به تهیه نامه و طومار اعتراضی نسبت به این مشکل کردند .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: