مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان خبر داد :
ارسال درخواست واگذاری شرکت چاپ و نشر به کمیسیون اصل 44 قانون اساسی


مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان از ارسال درخواست واگذاری شرکت چاپ و نشر از سوی معاونت حقوقی وزارت ارشاد به کمیسیون اصل 44 قانون اساسی خبر داد .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ علی جنتی ماه گذشته باتوجه به درخواست شرکت تعاونی لیتوگرافان مبنی بر واگذاری شرکت چاپ و انتشارات به این تعاونی‌، ضمن موافقت با کلیت واگذاری، دستور بررسی و طی شدن روند واگذاری طبق اصل ۴۴ قانون اساسی را صادر کرد.

غلامرضا شجاع (مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان) درباره‌ی آخرین روند پیگیری واگذاری شرکت چاپ و انتشارات به شرکت تعاونی لیتوگرافان به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه وزیر ارشاد موافقت خود را با این تقاضا اعلام کرد و با نظر موافق او نامه‌ی درخواست تعاونی لیتوگرافان مبنی بر واگذاری شرکت چاپ و انتشارات به این تعاونی‌ به اداره کل حقوقی وزارتخانه ارجاع و دستور پیگیری و بررسی نیز داده شد. در حال‌حاضر هم این درخواست از طریق وزارت ارشاد و معاونت حقوقی این وزارتخانه به کمیسیون اصل 44 قانون اساسی ارسال شده است. نهایتا هم تصمیم‌گیری باید به واسطه‌ی نظر این کمیسیون قطعی شود.

وی ادامه داد:‌ در واقع ما منتظریم خبر نهایی شدن این موضوع از طریق کمیسیون اصل 44 قانون اساسی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما بلاغ شود. البته ما از همان ابتدا اعلام امادگی کرددیم که از نزدیک با سازمان اوقاف وارد مذاکره شویم. بالاخره براساس قوانین موجود کلیه‌ی موسسات و نهادهایی که در گذشته به شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی واگذار شده بود باید به بخش خصوصی منتقل شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان همچنین افزود: تعاونی لیتوگرافان نیز توان اجرایی و تعداد اعضای قابل قبولی دارد که هرکدام کارهای چاپی مختص به خود را دارند پس می‌تواند از این پتانسیل در جهت گرداندن چرخ‌های صنعت چاپ استفاده کند. همین‌جا هم اعلام می‌کنیم، آماده همکاری با هر شرکت تعاونی در حوزه صنعت چاپ، نشر و مطبوعات سراسر کشور در این زمینه هستیم .

شجاع سپس با اشاره به موضوعات مهم برای تحقق این واگذاری ازجمله قیمت‌گذاری و تعیین هیئت موسس تصریح کرد:‌ برای قیمت‌گذاری قرار است با تعامل مستقیم  اداره حقوقی وزارت ارشاد و سازمان خصوصی‌سازی، طبق اصل 44 قانون اساسی روال عادی کار دنبال شود . هیئت موسس که با توجه قانون اصل 44 قانون اساسی باید در چنین واگذاری‌هایی معین و مشخص شود نیز تشکیل شده ولی افراد و اعضا هنوز رسانه‌ای نشده و حتی به ما هم معرفی نشده‌اند. شاید راه درست‌تر و اصولی‌‌تر این بود که نمایندگانی از طرف ما نیز در مذاکرات حضور داشتند. در هر صورت ما منتظر خبر نهایی از سوی سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

شرکت سهامی چاپخانه به عنوان یکی از توابع وزارت اطلاعات و جهانگردی سال 1344 متولد شد. این شرکت که بعدها سازمان چاپ و انتشارات نام گرفت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شمار سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمد و اینک نیز در زمره شرکت‌های وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است . خانه نخست شرکت در زیرزمین ساختمانی در میدان حسن‌آباد واقع بود اما به تدریج رشد کرد و بالید و با تهیه دستگاه‌های لیتوگرافی، چاپ و صحافی پیشرفته، در سال 1367 به خانه کنونی خویش واقع در کیلومتر 5 ابتدای جاده مخصوص کرج کوچید.

چاپ چندین میلیون جلد کتاب برای ناشران کشور، کسب عنوان ناشر برگزیده نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در چندین دوره و انتشار چندین عنوان از کتاب‌هایی که موفق به دریافت عنوان کتاب برگزیده سال شده‌اند، برخی از فعالیت‌های ثبت شده در کارنامه این شرکت است

 

منتشر شده توسط خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: