نعمت زاده خبر داد
توافق ایران و آلمان برای سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری علمی


وزیر صنعت گفت: ایران و آلمان توافق کردند با سرمایه گذاریهای مشترک، همکاریهای علمی و پژوهشی و تلاش برای توسعه بازارها در داخل و خارج همکاریهای پایدار داشته باشند .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده دوشنبه شب بعد از جلسه مشترک با  گرهارد شرودر و هیات اقتصادی  آلمانی در جمع خبرنگاران  با اشاره  به تاکید دو طرف بر توسعه همکاریهای اقتصادی و صنعتی بر اساس شرایط جدید سیاسی  شکل گرفته در عرصه بین الملل  افزود: با طرف آلمانی توافق کردیم که با سرمایه گذاریهای مشترک همکاریهای علمی و پژوهشی  و تلاش برای توسعه بازارها در داخل و خارج همکاریهای  پایدار داشته باشیم .

وی افزود : مناسبات فرهنگی ایران و آلمان  علاوه بر اینکه  می تواند به توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری بیانجامد منشایی برای همکاریهای گسترده تر در آینده خواهد بود .


وزیر صنعت  با بیان اینکه بخش اعظمی از صنایع ما   به صورت تاریخی  بر پایه فناوریهای  آلمانی شکل گرفته است  افزود : در آینده هم می توانیم  بر این اساس البته با سیاست جدید  و مورد توافق دو طرف به این کار ادامه دهیم .
صدراعظم پیشین آلمان هم  گفت :  روابط آلمان با ایران  قدیمی ، سنتی و تاریخی بوده و می خواهیم این روابط را  ادامه وتوسعه دهیم .
گرهارد شرودر افزود : به محض برداشته  شدن تحریم ها می توانیم آینده خوبی  برای همکاریها داشته باشیم .

وی گفت : شرکت های آلمانی بسیار علاقه مند هستند هم برای تجارت  و به دست آوردن  بازار ایران و هم برای سرمایه گذاری در این کشور به ایران بیایند .
صدراعظم  پیشین آلمان افزود : این سرمایه گذاریها  برای اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده ایرانی فرصت بسیار خوبی را  فراهم خواهد کرد .
وی طرح های زیربنایی ، تولید کالا و خودروسازی  را از جمله حوزه هایی دانست که می تواند  مورد سرمایه گذاری و همکاریهای مشترک  قرار گیرد .

شرودر افزود : این تنها شرکت های بزرگ نیستند که اهمیت دارند بلکه شرکت های متوسط و کوچکی هم  که  کیفیت و توانایی بسیار بالایی دارند می توانند در این همکاریها مد نظر قرار گیرند .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: