نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی از حلقه‌های مفقود بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری است


کلینیک تخصصی بسته بندی مواد غذایی ایران - سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی از حلقه‌های مفقودی بخش کشاورزی در این استان است.

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس ملک‌محمد قربانپور ظهر امروز در نشست شورای گفت‌و‌ گوی دولت و بخش خصوصی در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: صنعت بسته‌بندی لازمه‌های توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی است که می‌طلبد با توجه به اینکه استان در تولیدات برخی از محصولات کشاورزی از جمله بادام و هلو دارای رتبه است برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: تشویق سرمایه‌گذاران، برنامه‌ریزی تولیدات کشاورزی در سال‌های آتی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی و ایجاد زیرساخت‌های توسعه صنعت کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این زمینه است .

قربانپور بیان داشت: اکنون برای نفوذ در بازارهای منطقه‌ای و همچنین توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان، باید در راستای ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ایجاد تنوع در تولید، برنامه‌ریزی شود .

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ضرورت تبدیل و عبور کشاورزی این استان از روش‌های سنتی تولید به مدرن و مکانیزه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مجهز نمودن و بهره‌گیری سیستم کشاورزی از دانش فنی و دستاوردهای علمی و پژوهشی، می‌تواند ظرفیت تولید محصولات را افزایش دهد .

وی گفت: مهارت‌افزایی و کارآفرینی تشکل‌ها و محققین کشاورزی، ورود دانش فنی به بخش کشاورزی نقش بسزایی در بهره‌وری لازم دارد .

این مسئول تصریح کرد: باید تلاش شود با جذب سرمایه‌گذاران و بهره‌گیری از تسهیلات بانکی طرح‌های نیمه‌تمام و طرح‌هایی که دارای مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش هستند به تولید موثر و تثبیت و ایجاد اشتغال هدایت شوند .

منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: