روغنی گلپایگانی خبر داد
راه‌اندازی ۳ کارخانه جدید کاغذ و تزریق ۵۰۰ هزار تن به تولید کشور


رئیس سندیکای تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا از راه‌اندازی ۳ کارخانه جدید کاغذ در کشور خبر داد و گفت:‌ ظرف ۸ ماه آینده ۵۰۰ هزار تن کاغذ به سرانه تولید کشور اضافه می‌شود .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری تسنیم،ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از افزوده شدن 500 هزار تن کاغذ و مقوا به ظرفیت تولیدی کشور تا 8 ماه آینده خبر داد و گفت: مصرف این کاغذها بیشتر در صنعت بسته‌بندی خواهد بود .

وی ادامه داد:‌ تا 6 ماه آینده 3 واحد تولیدی کاغذ دیگر در کشور راه‌اندازی می‌شود که در شهرهای زنجان،‌ یزد و نیشابور در حال آماده‌سازی هستند‌، برخی از این واحدها هم‌چون زنجان هم‌اکنون در حال نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات هستند‌، در یزد نیز ساختمان در حال احداث است و نیشابور نیز مراحل خوبی را در حال سپری کردن است .

روغنی در پاسخ به این پرسش که در زمینه خرید و ورود ماشین‌آلات به کشور موانعی وجود داشته است‌، یا خیر؟ گفت:‌ در دوران تحریم شرایط بسیار سخت بود،‌ اکنون نیز دستگاه‌ها اکثراً از شرکت‌های چینی وارد خریداری شده‌اند‌، با توجه به رابطه خوبی که ایران و چین دارند‌، در این زمینه مشکلی وجود نداشته است .

 وی در پایان گفت : واحد تولیدی زنجان حداکثر تا خرداد ماه افتتاح می‌شود،‌ هم‌چنین یزد نیز تا شهریور ماه آغاز به کار خواهد کرد،‌ در مجموع در سال 95 شاهد راه‌اندازی و تولید هر سه واحد خواهیم بود و 500 هزار تن کاغذ مصرفی در صنایع سلولزی تولید می‌شود .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۵ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: