گروه آماری چاتهام گزارش داد
نانوتكنولوژی، بسته‌بندی را متحول می کند


اخبار چاپ: گویی نانوتكنولوژی قرار است تجارت صنعتی و مصرفی را متحول كنند. بنابر آخرین گزارش‌ها از گروه آماری چاتهام، دستكاری محصولات و یا خلق سازه‌ها تا آخرین سطح مولكولی آن‌ها كاربرد وسیعی را در حوزه مواد مناسب بسته‌بندی غذا و لوازم آرایشی و شیمیایی نوید می‌دهد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از آی.گرفیكس، گاوین ویلیامز، مدیر اجرایی انجمن بسته‌بندی استرالیا می‌گوید "نانوتكنولوژی برای سازندگان بسته‌بندی استرالیا و شركت‌های بنام تولید كالا، از اهمیت چشمگیری برخوردار است. درگیری این صنعت با مسائل زیست‌محیطی و سلامت بشری مسائلی هستند كه آژانس‌های ناظر دنیا مدتی است آن را زیر نظر دارند. گزارش‌های ارائه شده روند پیشرفت این نظارت‌ها را تقویت و احتمال این كه ملزومات این گزارش‌ها توسط دولت‌های جهان پذیرفته شود را بیشتر می‌كند."
این گزارش همچنین به این نكته اشاره می‌‌كند كه "نانوتكنولوژی در حال حاضر در بسیاری از محصولات مصرفی استفاده می‌شود و در سال‌های جاری فعالیت‌های تجاری بیشتری را نیز درگیر خواهد كرد."
ویلیامز ادامه داد سازمان استاندارد مواد غذایی استرالیا- نیوزیلند (FSANZ ) در حال بررسی این مساله است كه آیا چارچوب قانونی و نظارتی حاضر برای ارزیابی و مدیریت خطرهای احتمالی این صنعت برای سلامت بشری در ارتباط با بسته‌بندی غذا كافی است یا خیر.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۱ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ اول آبانکلیدها : FSANZ نانوتکنولوژی چاتهام


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: