با وجود انتقادات فراوان به شورای شعر وزارت ارشاد
مشفق کاشانی: عضو جدید نمی خواهیم


اخبار چاپ: با وجود انتقادات فراوانی که به عملکرد اعضای شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد وجود دارد و بر خلاف شایعاتی که به گوش می رسد قرار نیست هیچ عضو جدیدی به این شورا اضافه شود.مشفق کاشانی، رئیس این شورا در این باره می گوید: شورا تصمیم ندارد عضو جدید بگیرد. این اظهارات کاشانی در حالی بیان می شود که عبدالجبار كاكایی، محمدعلی بهمنی و اهورا ایمان سه تن از شاعران نوپرداز کشور که عضو این شورا بوده اند از سال 86 دیگر در جلسات شرکت نمی کنند.

به گزارش اخبار چاپ، کاشانی در گفت و گوی کوتاهی با ایسنا گفته: اكنون جلسات شورا دو روز در هفته برگزار می‌شود كه روزهای یكشنبه و سه‌شنبه است.
مشفق كاشانی كه در 84سالگی به سر می‌برد، از درد پا گله دارد؛ اما با این حال به گفته‌ خودش، با هر زحمتی كه هست، یكی دو ساعتی در جلسه‌های شورای شعر و ترانه برای بررسی آثار و دادن نظر درباره‌ی تأیید یا تأیید نكردن آن‌ها شركت می‌كند.
محمود شاهرخی - دیگر عضو شورای شعر و ترانه - هم كه گرفتار بیماری است، به گفته‌ی مشفق، تا آن‌جا كه امكانش باشد، در جلسه‌ها حضور پیدا می‌كند.
پس از استعفای علیرضا قزوه از سمت ریاست شورای شعر و ترانه و انتصاب به‌عنوان وابسته‌ فرهنگی و مدیر مركز تحقیقات زبان فارسی در هند، مشفق كاشانی كه پیش‌تر هم رییس شورا بود و مدتی به‌عنوان عضو شورا فعالیت داشت، ریاست شورا را از شهریور 86 مجددا به‌عهده گرفته است. هم‌اكنون حسین اسرافیلی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، حسین آهی، سعدالدین ستوده، محمود دست‌پیش و محمود شاهرخی از دیگر اعضای شورای شعر و ترانه‌ وزارت ارشاد هستند كه مسؤولیت بررسی ترانه‌ها و دادن مجوز به آن‌ها را به عهده دارد.

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۲۸ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و هشتم مهرکلیدها : مشفق شعر ارشاد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: