کاغذ پارس حامی جشنواره حوزه نشر
برگزاری نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران »


مجموعه صنعتی کاغذ پارس به عنوان نخستین و قدیمی‌ترین کارخانه تولید کاغذ در ایران، با حمایت از برگزاری نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران» در راستای ارتقای وضعیت طراحی کتاب گام برداشته است .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل ازخبرگزاری کتاب ایران ایبنا، "سالانه هنر طراحی کتاب ایران" امسال نخستین‌بار برگزار می‌شود و از برگزیدگان آن در روزهای پایانی هفته کتاب (30 آبان ماه) در فرهنگستان هنر تجلیل خواهد شد .


هدف از این سالانه، توجه دادن دست‌اندرکاران کتاب (نویسندگان، مترجمان، طراحان، گرافتیست‌ها، ناشران و ...) به اهمیت موضوع طراحی کتاب و زیبایی‌شناسی طراحی کتاب در بازار کتاب ایران است؛ چیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

موضوع طراحی کتاب، موضوعی است که نیازمند توجه جدی گروه‌های گوناگون است . تلاش برای استفاده از کاغذهای ایرانی (کاغذهای تولید شده در ایران) نیز خواه ناخواه یکی از موضوع‌هایی است که در طراحی و نشر کتاب، از اهمیت بسیاری برخوردار است به‌ویژه که در آن موضوع حمایت از صنایع داخلی مربوط به نشر و کتاب نیز مطرح می‌شود .

در برگزاری نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران» مجموعه صنعتی کاغذ پارس به عنوان نخستین و قدیمی‌‌ترین کارخانه تولید کاغذ در ایران کوشیده است با حمایت از برگزاری هر چه بهتر این سالانه به ارتقاع وضعیت طراحی کتاب و همچنین تولید کاغذ ایرانی اهمیت ویژه‌ای قائل شود. تولیدات کاغذ ایرانی در کاغذ پارس از محصولات جانبی نیشکر است و آن را می‌توان کاغذ دوستدار طبیعت و در راستای پاسداری از محیط زیست دانست .


تولیدات این مجموعه و سایر کاغذهای ایرانی می‌تواند پاسخگوی بخش مهمی از نیاز کاغذ صنعت نشر در ایران و استقلال در این زمینه باشد .


«
سالانه هنر طراحی ایران» امیدوار است با انتخاب و معرفی آثار برتر در حوزه طراحی کتاب، قدم‌های خوبی در راه ارتقاع سطحی کیفی طراحی کتاب در ایران، با توجه همه دست‌اندرکاران صنعت نشر و حمایت ذینفعان این موضوع، برداشته شود .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری ایبنا در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و هفتم آبانکلیدها : کارخانه کاغذ پارس برگزاری نخستین سالانه هنر طراحی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: