سید سعید امامی، دبیر انجمن کیفیت ایران:
کیفیت، شعار نیست


اخبار چاپ: به گفته دبیر انجمن کیفیت ایران، مطرح كردن مباحث كیفیت و شناساندن شیوه ها و روش های دستیابی به آن، به فعالان و دست اندركاران هر رشته صنعتی، یك ضرورت است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از دبیرخانه اولین کنفرانس ملی مدیریت بر کیفیت در چاپ، سید سعید امامی با اعلام این مطلب گفت: كیفیت باید در كل یك سازمان نمود پیدا كند نه تنها در یك محصول. محصول با كیفیت نتیجه یك سازمان كارآمد است. پس برای دستیابی به كیفیت، سازمان باید به تعالی برسد.
وی افزود: كیفیت چند بعد دارد؛ قیمت تمام شده، سرعت جوابگویی به نیاز مشتری، مرغوب بودن محصول یا خدمات و نوآوری، ابعاد كیفیت را تشكیل می دهند. یك چاپخانه دار با كم كردن پرت كاغذ می تواند قیمت تمام شده كار را كاهش دهد و با برنامه ریزی صحیح، نیاز مشتری را در مدت زمان كوتاهتری مرتفع سازد.
او ضمن مبارک خواندن برزگاری این کنفرانس گفت: كنفرانس ملی مدیریت بر كیفیت در درجه اول باید به چنین مباحثی توجه كند چون رعایت این موارد است كه چاپخانه دار را به دستیابی به یك محصول با كیفیت سوق می دهد.
دبیر انجمن کیفیت ایران گفت: تنها مشتری نهایی، مشتری محصول نیست، بلكه كارفرما با سودی كه از فروش محصول به دست می آورد، خود اولین مشتری است. همچنین محیط زیست، نیروی انسانی و ... مشتریان یك محصول تولیدشده هستند. پس محصولی باكیفیت است كه با رعایت تمام این روش ها و ابعاد، تولید شده باشد .
شایان ذکر است، انجمن مدیریت كیفیت که حمایت معنوی اولین كنفرانس ملی مدیریت كیفیت در چاپ را پذیرفته است، در سال 1378 تأسیس شده و هم اكنون با 400 عضو حقوقی و 100 عضو حقیقی به فعالیت خود ادامه می دهد. تعدادی از چاپخانه داران نیز عضو این انجمن هستند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۲۴ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و چهارم مهرکلیدها : امامی کنفرانس کیفیت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: