مدیرکل ارشاد استان کرمان:
صنایع غذایی و معدنی کرمان، ظرفیت بزرگ صنعت چاپ


محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در چهارمین همایش صنعت چاپ استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت های قابل توجهی در حوزه صنایع غذایی و صنایع معدنی دارد.

به گزارش اخبار چاپ، وی که روز گذشته در سالن نواب زاده، هنرستان هنرهای زیبای پسران کرمان سخن می گفت، با اشاره به دغدغه های استاندار در خصوص عدم خروج سرمایه استان به خارج از استان تصریح کرد: بخش مهمی از این موارد می تواند در حوزه های فرهنگی و اقتصادی با نگرش درست و اصولی به صنعت چاپ و بسته بندی فراهم شود.

علیزاده افزود: استان کرمان ظرفیت های قابل توجهی در حوزه صنایع غذایی و صنایع معدنی دارد، بنابراین ایجاد ارزش افزوده از طریق بسته بندی درست صنایع، راه موثری است که در این زمینه می تواند به آن توجه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: توسعه فرهنگی جوامع مدیون توسعه صنعت چاپ است، هر حرکت فرهنگی که در جامعه انجام می شود، به نوعی با صنعت چاپ مرتبط است، این نوع تعامل در سایر حوزه ها نیز وجود دارد، بنابراین مدیران صنعت چاپ استان نقش مهم و اثرگذاری بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: برای حمایت از بخش چاپ استان نیز لازم است تا دستگاه های دولتی از ارجاع سفارش های چاپی خود به چاپخانه های خارج از استان خودداری کنند.

علیزاده، همچنین آموزش را یکی از نیازهای ارتقای صنعت چاپ استان برشمرد و گفت: آموزش و بهسازی صنعت چاپ و خدمات وابسته به آن در استان یکی از الزامات مستمری است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی بهسازی امکانات و تجهیزات و آموزش نیروهای تخصصی حوزه چاپ را از نکات مهم برشمرد و گفت: در زمینه آموزش نیروی انسانی قدم های موثری برداشته شده است که تاسیس رشته کاردانی چاپ در مرکز جامع علمی کاربردی فرهنگ و ارشاد و برپایی دوره های آموزش ، مهارت آموزشی از سوی موسسات فرهنگی و هنری از آن جمله است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: