نمایشگاه دستاوردهای صنعت چاپ در مازندران برگزار می‌شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت چاپ به منظور آشنایی توانمندی‌های صنعتگران چاپ در دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ، احد جاودانی در دهمین جشنواره صنعت مازندران در چاپ اندیشه آمل با بیان اینکه افرادی که در کار صنعت چاپ هستند به عنوان صنعت‌گر شناخته می‌شوند که قبل از آن به عنوان یک هنرمند مشاهده می‌شود، بیان کرد: گسترش فرهنگ چاپ به گسترش هنر است به گونه‌ای که هنر چاپ قبل از تمام دنیا در ایران بوده است اما صنعت آن در دنیا امروز قابل توجه و به صورت مدرن طی دو قرن جاری از جهان غرب درآمده است.

وی با اعلام براینکه امروز کشور ما نیز از این گسترش صنعت چاپ ودیعه گرفته است، اذعان داشت: امیدواریم نظام ما با وجود چاپخانه‌های بزرگ و پیشرفته، با این تکنولوژی به بالندگی برسد.

جاودانی در گردش سهم مالی صنعت چاپ در دنیا را سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار بیان و عنوان کرد: از این مقدار سهم برای کشور ما ۳/۵ تا ۴ میلیارد دلار است.

این مسئول وزارتخانه‌ فرهنگ و ارشاد را متولی چاپ و سیاستگذاران هنر چاپ دانست و گفت: اکنون گردش مالی چاپ در ایران مورد توجه دنیا است و با توجه به قرار گرفتن پساتحریم و چشم امید به توافق هسته‌ای امیدواری در رشد چاپ با وجود تغییراتی بین صنعتگران چاپ است.

 وی با تاکید براینکه در این امر باید درهای کشور به سوی یافته‌های پژوهشی و چاپ باز شود، اظهار داشت: بعد از تحریم فضایی برای رشد صنعت چاپ ایجاد شود تا امکان دست‌یابی به تکنولوژی جدید و ورود دستگاه‌های جدید به داخل کشور فراهم شود.

جاودانی از فعالیت ۳۸۷ تا ۳۹۰ چاپخانه با انواع و اقسام چاپ در این استان خبر داد و عنوان کرد: هر سال این چاپخانه‌داران مشکلاتی دارند یکی از این مشکلات مالیات ارزش افزوده است که تعیین و تکلیف آن برای موسسات و کانون و چابخانه‌های ما مشخص نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه تصویب رای از ضوابط و قوانین دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است، افزود: با وجود این ضوابط قوانین باید حمایت‌هایی در صنعت چاپ شود به گونه‌ای که با وجود کارهای استانی از خارج استان انجام نشود و خواستاریم از همه دستگاه‌های دولتی تا اینجایی که امکان دارد کار خارج از استان نرود.

 وی ادامه داد: ورود دستگاه‌های جدید برای صنعتگران تلاش شود تا کمی چهره کارگاه‌ها برای فعالیت بهتر عوض شود.

جاودانی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت چاپ به منظور آشنایی توانمندی‌های صنعتگران چاپ  در دی ماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به نشست با استاندار مازندران به تولیدکنندگانی که در جهت راه‌اندازی چاپخانه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند تا چاپخانه خود را به بهره‌برداری برسانند.

این مسئول با تاکید براینکه تشکل‌های مردم نهاد فعالیت بیشتر و بهتری داشته باشند، ابراز داشت: اتحادیه منسجم و فعال‌تری از سوی صنعت‌گران چاپ داشته باشند تا مطالبات بیشتری برای آنها انجام شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: