برازش:
صادرات صنایع چاپ افزایش یابد


مدیرکل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صادرات صنایع چاپ در کشور باید افزایش یابد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایسنا، محمودرضا برازش در جشنواره ملی صنعت چاپ ایران و دهمین جشنواره صنعت چاپ مازندران به میزبانی شهرستان آمل با اشاره به اینکه برای ایجاد دوره آموزش صنعت چاپ و نشر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سه دانشگاه معتبر همانند صنعتی شریف فردوسی، دانشگاه اصفهان و تبریز توافقاتی حاصل شده است، بیان کرد: مباحث نوین علمی و، کسب و کار با حضور استادان نخبه در بهترین دانشگاه‌های کشور ارائه خواهد شد.

برازش با تاکید بر اینکه صنعت چاپ صنعتی جذاب است، عنوان کرد: مازندران از لحاظ انواع چاپ ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد و استانی بسیار غنی در تولیدات مختلف است.

وی تصریح کرد: در زمینه چاپ رول‌ روزنامه ظرفیت خالی زیادی برای چاپ داریم درحالی که کشورهای خارجی در داخل کشور با چاپخانه‌های بسیار به دنبال توسعه کار خود هستند.

برازش با اعلام اینکه ایران با هم‌جواری کشورهایی همانند افغانستان، ترکمنستان و عراق در امر صادرات چاپ وارد شوند، عنوان کرد: کشورهای همسایه نیاز به چاپ دارند و تراز صادراتی کشورمان هم منفی است.

این مسئول گفت: 100 هزار تن مجوز ورود محصولات چاپی همانند هولوگرام، قوطی و لفافه‌های گوناگون در سال گذشته صادر شد که در برآورد قیمتی این محصولات عدد 5 تا 10 هزار میلیارد تومان مطرح می‌شود.

مدیرکل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون صنعت چاپ به‌عنوان یک درس دانشگاهی و رشته‌ای علمی شناخته می‌شود، گفت: صنعت‌گران چاپ با تاثیر بر زنجیره تولید در عرصه‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و فرهنگی تاثیرگذار باشند تا بیش از گذشته اشتغال‌زایی شود.

برازش با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر تولید کاغذ در کشور و تولید امتداد‌دار آن، بیان کرد: اگر در جهان به زنجیره‌های تولید اهمیت زیادی می‌دهند در صنعت چاپ هم باید به زنجیره تولید توجه شود.

وی با اعلام اینکه ترازهای صادراتی صنعت چاپ کشور به شدت منفی است، گفت: در برگزاری جشنواره‌ها با مشارکت فعالان صنعت چاپ از تشکل‌ها و دست‌اندرکاران صنفی بهره گرفته می‌شود و امسال این رویداد در چاپخانه‌های یزد و تهران با فعالیت مسئولان صنفی بوده است.

منتشر شده توسط ایسنا در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: