فاضلی:
بودجه آموزشی اتاق اصناف ایران به ۲۵ درصد می رسد


رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: بودجه آموزشی اتاق اصناف ایران که تا دو سال پیش نیم درصد بود، اکنون به ۱۵ درصد افزایش یافته در حالی که این رقم باید به ۲۵ درصد برسد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روزیکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری آموزشی بین اتاق اصناف ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با توجه به اهمیت نقش آموزش در نظام اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گفت: سهم بودجه آموزش در بودجه های سالانه کشور باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در بنگاههای اقتصادی وجود دارد، نقصان در ماشین آلات تولیدی است و واحدهای صنفی به تنهایی نمی توانند این نقیصه را جبران کنند و برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی باید دولت همگام و همراه باشد.

وی بر لزوم حرکت به سمت علمی کردن فعالیت بنگاههای کوچک و متوسط تاکید کرد و گفت: اتاق اصناف ایران شورای راهبردی آموزش را تشکیل داده که اکنون در تهران ایجاد شده و بعد از امضای این تفاهمنامه و برگزاری جلسات مشترک بین نمایندگان سازمان آموزشی فنی و حرفه ای و اتاق اصناف مراکز استانها، در سراسر کشور به طور جدی وارد این مقوله خواهیم شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص پیش شرط های آموزشی برای دریافت پروانه کسب گفت: برای اخذ پروانه کسب هفت سرفصل باید رعایت شود که یکی از آنها داشتن صلاحت فنی حرفه‌ای است که فرد باید در آزمون اتحادیه صنفی و سپس سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کند.

وی افزود: در بخش کارگاه‌های صنعتی آموزش حین خدمت رها شده و به بحث تعمیر و نگهداری توجهی نکرده‌ایم. در این زمینه امسال به اتحادیه‌های صنفی تکلیف کرده‌ایم که ۱۵ درصد از بودجه خود را به امر آموزش اختصاص دهد، تا مهارت کاری در بنگاه‌ها تقویت شود.

فاضلی با بیان اینکه اکنون آموزش های مورد نیاز اصناف بخصوص قانون نظام صنفی، مکاسب، بیمه و مالیات و … برای متقاضیان برگزار می شود، تصریح کرد: ما مایلیم به آموزش های مربوط به صلاحیت فنی و حرفه ای بیشتر پرداخته شود که با امضای تفاهمنامه امروز، از این پس آموزش های مذکور تقویت خواهد شد.

منتشر شده توسط اتاق اصناف ایران در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ سي شهريورکلیدها : علی فاضلی آموزش اتاق اصناف تهران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: