مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
صنعت چاپ، عنصر جدایی ناپذیر فرهنگ است


رشد صنعت چاپ سهم بسزایی در رشد فرهنگ دارد و نمی توان این دو مقوله را از هم جدا دانست. چنانکه به واسطه صنعت چاپ و نشر بسیاری از مردم مورد هدایت و ارشاد قرار می گیرند.

به گزارش اخبار چاپ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیرامون اهمیت صنعت چاپ گفت: «خدواند در روز حشر وقتی می خواهد، افراد بهتر  و شاخص را نشان دهد بر پیشانی و جبین آنها چاپ می زند.» این به این معناست که خدواند در روز قیامت برای نمایاندن افراد با تقوا از نشان دار شدن استفاده می کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، در ادامه با اشاره به روایتی از نبی اکرم (ص) افزود: پیامبر خطاب به حضرت علی (ع) می فرمایند: «علی جان؛ اگر یک نفر به واسطه تو هدایت شود، از هر آنچه خورشید بر آن می تابد ارزشمند و مهم تر است.»

وی در بخش دیگر از سخنان با اشاره به اهمیت صنعت چاپ، خاطرنشان کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز پیرامون ما وابسته به صنعت چاپ است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوان بر فرهنگ دارند. بنابراین توجه به فرهنگ به عنوان مقوله ای فراگیر همواره باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما باید نسبت به مسائل پیرامون خود باید با دید منطقی و به دور از خیالات و با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار ماست، بنگریم.

ارزانی با اشاره به اینکه وضع صنعت چاپ در کشور و استان اصفهان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت صنعت چاپ کارهای زیادی می توان برنامه ریزی کرد تا این صنعت پر رونق شود اما نکته حائز اهمیت در این باره این است که نباید نسبت به این مسئله دیدگاه ایده آلیستی داشت.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس و همچنین نمایندگانی از صنعت چاپ با برگزاری یک جلسه مشترک و بیان مشکلات این صنعت می‌توانند برای  اصلاح قوانین اقدام نمایند. اما با توجه به ظرفیت موجود به ویژه در دو سال اخیر که دولت از لحاظ بودجه ای در تنگنا قرار دارد باید به اصلاح وضع موجود پرداخت. بنابراین با توجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی، عالی ترین مقام تصمیم گیری درباره امور فرهنگی استان است، نمایندگان چاپ می توانند به بیان دغدغه های موجود در این باره بپردازند تا در این شورا بررسی و مشکلات موجود از بین رود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: