برترین‌های صنعت چاپ در فارس معرفی شدند


دومین جشنواره خانواده چاپ استان فارس با اعلام برترین های این صنعت به کار خود پایان داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، در آیین ویژه ای که جمعه شب برای بزرگداشت فعالان صنعت چاپ استان برگزار شد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بیان کرد: اگر بناست دستگاه های دیجیتال در جامعه در جایگاه دستگاه های چاپ قرار گیرند تکلیف کاغذ، قلم و مرکب که قدمتی ۵ هزار ساله دارند چه می شود؟

کتابت آثار چاپی پایان ناپذیر است

بهزاد مریدی با طرح پرسش یاد شده با اشاره به اینکه کتابت آثار چاپی پایان ناپذیر است، تاکید کرد: شاید یک دهه قبل با نرم افزار رایانه ای کار را انجام دادیم فکر می شد عمر خوشنویسی نیز به سر آمده است.

وی تصریح کرد: تفاوت بین نگارش مخلوقی بی جان با آنچه که خوشنویس می نویسد که روح در آن مستتر است در آن است که مخاطب از نوشتار او شگفت زده می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تکیه بر اینکه هر آنچه بخواهد جایگزین کتاب شود، ممکن نیست، ادامه داد: ابررایانه و آموزش های مجازی که آسان هستند نمی توانند روحی که در کتاب مستتر است به ما بدهند. چنانچه فضای سایبری تمام جامعه را هم فرا بگیرد با وجود نداشتن روح دوام نخواهد داشت چراکه کتاب و قلم روح آن جامعه است.

 

پیشکسوت، چاپچی و چاپخانه برتر استان معرفی شدند

این آیین برگزیدگانی نیز داشت که در بخش پیشکسوت محمدابراهیم صبوری، برای یک عمر فعالیت در عرصه صنعت چاپ استان، نادعلی علینژاد که در حال بازنشسته شدن است برای تخصص دانش و صداقت کار به عنوان چاپچی نمونه ، چاپخانه کوثر لارستان به مدیریت عبدالوهاب بابایی به عنوان صادرکننده محصول چاپی، عبدالعلی وزیری تکنسین دستگاه های چاپ دیجیتال، فرهاد فاضلی، فرزاد فاضلی به عنوان فعال در صنعت چاپ استان، جواد اشرافی از چاپخانه اشرافی به عنوان تولیدکننده بهترین نمونه کار چاپی، هومان پرهمت پژوهشگر صنعت چاپ، محمدرضا ایرجی به عنوان چاپچی جوان، علیرضا شیشه بربه عنوان تکنسین جوان چاپ افست و امیرعلی مصطفوی به عنوان مدیر جوان چاپخانه با اهدا نشان این جشنواره تقدیر شدند.

همچنین در دومین جشنواره خانواده صنعت چاپ استان فارس از سید احمد علوی، آرین رزمجویی، صابر سهرابی و سیمین حسینی نیا به عنوان کارشناسان برتر چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

این درحالی بود که محسن کامرانی گرافیست و طراح پوستر و کارت دعوت جشنواره از سوی مدیرکل و پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ تجلیل شد.

در این آیین همچنین آرین رزمجویی به عنوان مسئول امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معرفی شد.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و هشتم شهريورکلیدها : جشنواره صنعت چاپ استان فارس بهزاد مریدی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: