رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان کرمانشاه:
ایران مهد ماشین‌های دست دوم صنعت چاپ دنیا است


کیوان کاشفی ریاست اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه گفت: عدم سرمایه گذاری در سالهای گذشته باعث ایجادفاصله بین تکنولوژی روز و صنعت چاپ ما شده و ایران را مهد ماشین های دست دوم دنیا کرده است.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از کردپرس، کیوان کاشفی ریاست اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان که به مناسبت پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران در تالاروحدت کرمانشاه برگزارشدافزود: صنعت چاپ از معدود صنایعی است که دو بعد دارد یک بعد فرهنگی است که در آن کتاب وروزنامه مدیون صنعت چاپ هستند و قابل اشاعه است و  این بخش، بخش مهمی است که از دیرباز به این بخش توجه زیادی شده است.

 وی ادامه داد: دومین بعددر بخش صنعتی است ،صنعت چاپ به عنوان صنعت مکمل در دنیا شناخته شده است و تکمیل کننده بخش صنعتی است در نهایت صنعت چاپ جلا و زیبایی به تولید خواهد داد.

کاشفی بیان کرد: هر جامعه ای که فرهنگ و صنعت بالایی دارد صنعت چاپ آنها نیز جایگاه والایی دارد.

وی درادامه به جایگاه صنعتی استان در کشور اشاره کرد و گفت : استان کرمانشاه در بین استان های کشور در بخش صنعت رتبه 19 و در بخش صنعت چاپ   رتبه 15 را دارد.

 رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه به 7 مشکل که صنعتگران حوزه چاپ کرمانشاه با آن دست به گریبان هستند پرداخت و ادامه داد: فاصله تکنولوژی روز با صنعت چاپ ماکه ناشی از عدم سرمایه گذاری در سالهای گذشته بوده است، تکمیل نبودن زنجیره چاپ در استان، نداشتن نیروی متخصص از نظرعلمی و عملی،کوچک بودن اندازه واحدهای چاپخانه ها ،خروج بی رویه کالا از استان،و نهایتا مشکل حوزه ما لیات که یکی از مشکلات چند سال اخیر در حوزه چاپ است که تناسبی   بین در آمد چاپخانه داران و مالیاتی که از انان گرفته می شود وجود ندارد، از مشکلاتی هستند که چاپخانه داران ما با آن روبه رو هستند.

 کاشفی که برای برطرف شدن این مشکلات با چهار پیشنهاد به این همایش آمده بود، تصریح کرد: بحث آموزش ، ادغام بعضی از واحدهای چاپ، توجه بیشتر به رفع کمبودهای صنعت چاپ به جای صدور مجوزها، احیاء مجد تعاونی چاپخانه داران باسیستم جدید که بتواندبه عنوان   یک منبع درآمد تامین   کننده نیاز استان باشدو به وجود آوردن یک اتاق فکر در حوزه صنعت پیشنهاداتی است که می توان ارائه داد.

وی اظهارکرد امیدواریم با این پیشنهادات سال آینده بهتری در این صنعت پیشرو داشته باشیم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان و فعالان برتر حوزه چاپ استان تجلیل شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: