مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
نقدینگی و آموزش بزرگترین مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه است


مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: صنایع چاپ در کرمانشاه مشکل نقدینگی و آموزش دارند و در حوزه چاپ به شدت به نیروی متخصص نیاز داریم.

  به گزارش اخبار چاپ به نقل از کردپرس، ابراهیم رحیمی زنگنه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان که به مناسبت پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران در تالاروحدت کرمانشاه برگزارشد افزود: چاپ کرمانشاه نیازمند به بازسازی و تربیت نیروی متخصص است و درجهت برطرف شدن مشکل نیروی متخصص در حوزه چاپ  دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه امسال رشته چاپ را به رشته های خود افزوده است.

وی ادامه داد: باید به فعالان عرصه چاپ تسهیلات بدون بهره و حتی کارمزد 4 درصد داده شود.

رحیمی زنگنه بیان کرد:صنعت چاپ در کرمانشاه قدمت دارد و نشان آن هم وجود اساتید   برجسته و فرهیخته ای است که در اینجا حضوردارند چهرهایی که از دهه 30 چاپخانه های بزرگی   را در کرمانشاه دایرکردند .

وی هم چنین تصریح کرد: کرمانشاه دارای موقعیتی است که با توجه به قدمت و تجربه اش می تواند کل بازار عراق و سوریه وآسیای میانه را پوشش دهد.

 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به این مسئله که گاهی با مقوله فرهنگ مثل اقتصاد برخورد می کنیم، گفت: هرچه صنعت چاپ در یک شهر رونق داشته باشد نشان دهنده رونق فرهنگ آن شهر است و هرچه این قسمت ضعیف باشد نماد خوبی نیست.

وی تاکید کرد: دستگاه های موجود در چاپخانه های ما دستگاه های 50 سال پیش هستند که هنوز با کیفیت دارند کار می کنند اما باید به روز آوری این صنایع و تبدیل آنان به صنایع روز توجه شود که جوابگوی نیاز روز ما باشد.

رحیمی زنگنه افزود: حدود 75 چاپخانه در استان کرمانشاه در بخش های مختلف فعالیت می کنند که 45 چاپخانه افست و 16 چاپخانه نیز دیجیتال هستند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به یکی از مشکلات موجود در حوزه چاپ کرمانشاه اشاره کرد و توضیح داد: خیلی ازمطبوعات ما کار چاپ خود را در خارج از استان و در استان های دیگر انجام می دهند و یا حتی برای چاپ کتب خود آن را به تهران و یا قم سفارش می دهند که باید زمینه را طوری مناسب کنیم که این مشکل حل شود و  چاپ رول به شکلی باشد که جوابگوی روزنامه های استان باشد.

رحیمی زنگنه در خاتمه از صنعتگران عرصه چاپ در استان که با وجود شرایط دشوار با استقامت این صنعت را پیش می برند تشکر کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: