مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی:
حضور هیات امریکایی در ایران سیاسی نیست


اخبار چاپ: مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از تلاش ایران برای راه اندازی شرکت های چند ملیتی حوزه چاپ وبسته بندی در منطقه اکو وجهان خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ، جلال ذکایی در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین المللی چاپ وبسته بندی کشورهای عضو اکو(پکو 2009) گفت: نمایشگاه چاپ وبسته بندی پکو در افق خود، راه اندازی شرکت های چند ملیتی چاپ وبسته بندی در میان کشورهای عضو را در نظر دارد.
ذکایی با اشاره به این که برپایی این نمایشگاه در راستای نخستین حضور روسای چاپ کشورهای عضودر سال 85 در تهران و در پی آن تصویب آن از سوی روسای سازمان های توسعه تجارت کشورها صورت می گیرد واز آبان 88 در شهر مشهد برپا می شود.
رییس شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه چاپ و بسته بندی پکو گفت: این نمایشگاه به دلیل  همزمانی با ریاست دوره ای ایران برسازمان همکاری های اقتصادی اکو وعنوان اولین نمایشگاه تخصصی کشورهای اکو دارای ویژگی های برجسته ای است.
به گفته ذکایی پیش از این نمایشگاههای کشور های عضو نمایشگاههای بازرگانی بود واین نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاه تخصصی تجربیات گرانبهایی در اختیار کشورهای عضو اکو قرار خواهد داد.
ذکایی جذب سفارشات چاپی، مذاکره برای سرمایه گذاری های مشترک واطلاع رسانی از تازه ترین و آخرین دست آورد های عرصه چاپ در منطقه را از مهم ترین اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.
ذکایی دلیل انتخاب شهر مشهد برای برگزاری این نمایشگاه را فرصت اندک زمان برگزاری نمایشگاه با توجه به مهلت زمانی مصوبه روسای سازمان های توسعه تجارت تا پایان سال 2009، نزدیکی بیشتر کشورهای عضو و پرواز مستقیم این کشورها به مشهد وامکانات خوب نمایشگاهی ورفاهی این شهر عنوان کرد.
مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی متولی برپایی این نمایشگاه را بخش خصوصی واتحادیه صادر کنندگان چاپ دانست وگفت: وزارت ارشاد وسازمان توسعه تجارت به عنوان بخش دولتی متولی این نمایشگاه نیستند ودلیل حضور نمایندگان دولت در شورای سیاستگذاری نمایشگاه حمایت از فعالیت های مثبت بخش خصوصی است.
رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه برپایی این نمایشگاه را دارای منافات با نمایشگاه بین المللی چاپ وبسته بندی تهران ندانست وافزود: از ابتدا هدف این نمایشگاه ایجاد تعامل در میان فعالان صنعت چاپ وبسته بندی کشور بوده و تمام تشکل های صنفی در برپایی این نمایشگاه مشارکت فعال دارند.
به اعتقاد ذکایی این نمایشگاه تکمیل کننده نمایشگاه بین المللی چاپ وبسته بندی تهران است. وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که هدف حضور هیات تجاری آمریکایی در پکو را دارای ماهیت سیاسی دانست گفت: حضور این گروه تنها جنبه تجاری دارد واین گروه تنها برای حضور در ایران وشرکت در نمایشگاه پکو اعلام آمادگی کرده است و هیچ انگیزه سیاسی در آن وجود ندارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۹ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ نوزدهم مهرکلیدها : ذکایی پکو مدیرکل peco


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: