طارمی‌راد:
صنعت چاپ نیازمند رویکرد صنعتی متولیان جشنواره است


علی طارمی‌راد، پیشکسوت صنعت چاپ گفت: عوامل بسیاری بر این صنعت تاثیرگذارند که یکی از ضروری‌ترین آنها تغییر نگاه فرهنگی متولی آن است که باید به رویکردی صنعتی تبدیل شود.

به گزارش اخبار چاپ، طارمی‌راد با اشاره به این‌که جشنواره صنعت چاپ با تقدیر از بزرگان این صنعت، کار خوبی انجام می‌دهد، اظهار کرد: به هر حال جشنواره در این سال‌ها فعالیت‌هایی را به انجام رسانده است و باید هدفدارتر عمل کند.

مدیرعامل سابق شرکت افست بیان کرد: به نظرم، استانی شدن جشنواره کار خوبی است و باید آن را گسترده‌تر برگزار کنیم. از سوی دیگر نباید روز صنعت چاپ، تنها به برگزاری یک مراسم بگذرد و باید نقطه تحولی در صنعت چاپ محسوب شود که نیاز به برنامه‌ریزی در استان‌ها و تهران دارد.

وی با اشاره به دلایل وضعیت فعلی صنعت چاپ گفت: صنعت چاپ نیز مانند دیگر صنایع مسائل خاص خود را دارد با این حال در مجموعه صنعت نیز مشکل داریم و بخشی از مشکلات صنعت چاپ نیز ناشی از مسائل دیگر صنعت است. صنعت چاپ یک صنعت خدماتی است و اگر صنعت رشد می‌کرد از صنعت چاپ نیز خدمت می‌گرفت، به همین دلیل نمی‌توان دلیل رکود در این صنعت را تنها به یک عامل تقلیل داد.

طارمی‌راد افزود: علاوه بر مساله کلی صنایع، یکی دیگر از عوامل، نگاه متولی صنعت چاپ به آن است. به دلیل این‌که در گذشته بخش عمده صنعت چاپ مربوط به حوزه فرهنگی بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به این صنعت نگاهی فرهنگی دارد. این در حالی است که صنعت چاپ بیشترین فعالیت خود را در حوزه صنعت انجام می‌دهد و تغییر رویکرد و نگاه نسبت به این صنعت بسیار اهمیت دارد.

این پیشکسوت صنعت چاپ در پایان سخنانش با تاکید بر اهمیت واگذاری بخشی از فعالیت‌های صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این امر بسیار مهم و ضروری است. از یک جهت در کوتاه مدت مشکلاتی ایجاد خواهد کرد اما این واگذاری کار درستی است و بخش عمده‌ای مشکلات صنعت چاپ را حل می‌کند.

مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است از علی طارمی‌راد به عنوان پیشکسوت صنعت چاپ تقدیر شود. این جشن روز سه‌شنبه 24 شهریور ماه از ساعت 10 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و سوم شهريورکلیدها : علی طارمی‌راد جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: