میردشتی:
حضور ناشران در جشنواره صنعت چاپ باعث رونق این حوزه می‌شد


مهدی میردشتی از ناشران برگزیده دوره‌های گذشته جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: حضور نداشتن ناشران در این جشنواره باعث افت کیفیت کارهای نفیس شده که می‌توانست انگیزه‌ای برای بهتر شدن وضعیت صنعت چاپ شود.

به گزارش اخبار چاپ، مهدی میردشتی از برگزیدگان دوره‌های قبل با اشاره به توقف حضور ناشران در جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: متاسفانه مدت دو سال است که ناشران دیگر نمی‌توانند در جشنواره صنعت چاپ شرکت کنند

وی با اشاره به برگزار شدن مناسب جشنواره در سال‌های گذشته، افزود: به هر حال حذف ناشران باعث شد تا رغبتی که میان آنها برای انتشار آثار نفیس به بهترین شکل ممکن بود از میان برود، چرا که انتخاب شدن در جشنواره، اعتبار و دلگرمی بین ناشران آثار نفیس ایجاد کرده بود و آثارشان را با کیفیت بالایی منتشر و راهی بازار می‌کردند.

به گفته مدیر فرهنگسرای میردشتی، در حال حاضر آثار با کیفیتی به بازار عرضه می‌شوند که از نظر مردم مناسب باشد و به همین دلیل کیفیت کار جشنواره را ندارند.

میردشتی گفت: ناشر سفارش‌دهنده اثر به بخش چاپ است و اگر ناشر سفارش ندهند و سرمایه‌گذاری نکند، چاپخانه‌دار، لیتوگراف و صحاف برای چه بخشی خدمات ارائه خواهد کرد؟ حضور ناشران باعث رقابت خوبی به لحاظ کیفیت در آثار چاپی شده بود و نبودن آنها در این جشنواره منجر به منتفی شدن بسیاری از سفارشات به چاپخانه‌ها و صحافی‌ها شد و در حد تقویم و پوستر کاهش پیدا کرد.

وی با بیان این‌که ناشر حاضر نیست در زمینه چاپ‌های نفیس سرمایه‌گذاری کند، اظهار کرد: هیچ نظرسنجی راجع به حذف ناشران از این جشنواره صورت نگرفت که آیا تاثیری بر این جشنواره و کیفیت کارهای ارائه شده می‌گذارد یا خیر؟ در حال حاضر تنها دغدغه ناشرانی که در حوزه کتاب‌های نفیس فعالیت می‌کنند، انتشار اثرشان با کیفیتی است که تنها مخاطب عام را راضی کند و به دنبال رضایت نگاه تخصصی و  کارشناسانه نیست. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و يکم شهريورکلیدها : مهدی میردشتی ناشر فرهنگسرای میردشتی جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: