امروز در اتاق بازرگانی ایران اتفاق افتاد
استقبال رسانه ها از نشست مطبوعاتی پکو 2009


اخبار چاپ:اولین نشست مطبوعاتی نمایشگاه چاپ و بسته بندی کشورهای عضو اکو موسوم به پکو 2009 ساعاتی پیش با حضور جلال ذكایی، مدیر كل دفتر چاپ وزارت ارشاد، غلامرضا شجاع و رضا رضایی اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه، مسعود فرشی فرید مدیر پروژه و عباس نظری مشاور شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه، در اتاق بازگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ، در ابتدای این نشست که با استقبال رسانه ها روبه رو شده بود،جلال ذکایی به دو ویژگی‌ مهم این نمایشگاه اشاره كرد و گفت: این نمایشگاه در زمانی برگزار می‌شود كه ریاست سازمان توسعه تجارت كشورهای عضو اكو بر عهده ایران است و اهمیت دیگر این نمایشگاه این است كه تا كنون اعضای این سازمان برگزاری چنین نمایشگاه تخصصی را در حوزه چاپ تجربه نكرده‌اند.
ذكایی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت همكاری‌های منطقه‌ای، جذب سفارش‌های چاپی، مذاكره در زمینه‌ سرمایه‌گذاری مشترك، و اطلاع از آخرین دستاوردها و تكنولوژی‌های حوزه چاپ عنوان كرد.
در ادامه این نشست نیز رضا رضایی رییس اتحادیه صادركنندگان صنعت چاپ گفت: اتحادیه صادركنندگان صنعت چاپ از سال 85 برای تحقق این نمایشگاه تمام تلاش‌های خود را به كار گرفت و سرانجام در تیرماه امسال مجوز این نمایشگاه برای برگزاری صادر شد و زمان خیلی كوتاهی تا پایان سال 2009 برای برگزاری آن در اختیار ما بود.
وی افزود: اما با همكاری همه كارخانه‌های فعال در حوزه چاپ و برنامه‌ریزی‌هایی كه از سال 85 در كشورهای عضو اكو صورت گرفته بود این امر به خوبی محقق شد.
در ادامه این مراسم، مشاور شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه گفت: منطقه آسیای میانه (اكو) با 10 كشور، جمعیتی حدود 400 میلیون و مساحت 7 میلیون كیلومتر مربع و همچنین اشتراكات فرهنگی میان كشورهای این منطقه، زمینه بسیار خوبی برای تعامل بیشتر بین این جوامع را داراست.
همچنین شجاع، یكی از اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه در این نشست گفت: نمایشگاه تخصصی چاپ اصولا یك جهش ملی در فرهنگ و اقتصاد هر كشوری است و خدمات ارزنده‌ای در زمینه صادرات دارد. ضمن اینكه برگزاری این نمایشگاه می‌تواند آماده‌سازی و ارتقاء توانمندی‌های صنعتی را برای صادرات در برداشته باشد.
در پایان این مراسم نیز مسعود فرشی فرید گفت: این نمایشگاه بزرگترین رویداد فرهنگی بین كشورهای عضو اكو است و حدود 300 شركت تولیدی از ایران و 30 برند معتبر جهانی در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین از هیأت‌های اقتصادی كشورهای مختلف دعوت كرده‌ایم كه به این نمایشگاه بیایند و به ارائه خدمت صنعت چاپ بپردازند.
وی بخش اجرایی را به سه بخش تقسیم كرد گفت: اطلاع‌رسانی این نمایشگاه را از طرق مختلف از جمله به وسیله نشریات معتبر جهانی انجام داده‌ایم. خدمات رفاهی و تشریفات كه شامل خدمات به بازدیدكنندگان خارجی و ایرانی است، دومین بخش امور اجرایی این نمایشگاه است.
وی گفت: سومین بخش، به بازدیدكنندگان مربوط می‌شود كه حدود 2هزار تور تخصصی از شهرهای اصفهان، تهران، قم، همدان و تبریز خواهیم داشت كه با تخفیفات ویژه انجام خواهد شد. مترجم، راهنما، و اعلام برنامه كلیه پروازها، حركت قطارها و اتوبوس در سایت نمایشگاه، از دیگر امكانات ما به بازدیدكنندگان است. 
مشروح سخنرانی اعضای شورای سیاست گذاری تا ساعاتی دیگر ارسال می شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۹ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ نوزدهم مهرکلیدها : پکو peco نشست مشهد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: