بیش از 20 استان به کتابخانه‌ تخصصی چاپ مجهز شده‌اند


مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تجهیز بیش از 20 استان به کتابخانه تخصصی چاپ خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمودرضا برازش اظهار کرد: بر اساس برنامه‌‌ای که در دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی شده بود، تاکنون هر استانی (حدود 20 استان) که درخواست کتابخانه تخصصی چاپ داشته، مجهز به این کتابخانه شده‌ است. اکنون نیز هر استانی اعلام آمادگی کند، اداره چاپ نسبت به ارسال آنها اقدام خواهد کرد.

وی افزود: اکنون 70 دوره کتاب تخصصی چاپ آماده ارسال به این کتابخانه‌ها است؛ به عبارت دیگر، از هر عنوان کتاب چاپ، یک نسخه آماده ارسال به 70 کتابخانه است. تاکنون نیز حدود 30 دوره کتاب به کتابخانه‌‌های تخصصی چاپ ارسال شده است.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در استان تهران نیز این کتابخانه‌های تخصصی در مؤسسه خانه کتاب، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شماره 5، مجلس شورای اسلامی، محل نشریات صنعت چاپ و نشر راه‌اندازی شده‌اند.

برازش در پاسخ به این پرسش که «منابع این کتابخانه‌ها چگونه تأمین می‌شوند و آیا این کتابخانه‌ها به منابع جدید نیز تجهیز می‌شوند؟» گفت: هر کتابی که در حوزه چاپ منتشر شده، توسط دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد به این کتابخانه‌ها ارسال شده است. هر زمان کتاب جدید دیگری در این حوزه منتشر شود، بدون معطلی به این کتابخانه‌ها ارسال می‌شوند.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ بيست و يکم شهريورکلیدها : محمودرضا برازش جشنواره ملی صنعت چاپ کتابخانه تخصصی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: