برگزیده چهار دوره جشنواره ملی صنعت چاپ:
ثبت‌نام الکترونیک نظم خوبی به برگزاری جشنواره داده است


هادی تخیری، فعال حوزه چاپ و برگزیده چهار دوره جشنواره گفت: کیفیت داوری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده و ثبت نام به صورت الکترونیک نیز نظم خوبی به برگزاری این رویداد داده است.

به گزارش اخبار چاپ، تخیری، برگزیده چهار دوره از جشنواره ملی صنعت چاپ با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره و تاثیر مثبتی که بر فعالیت‌های آینده برگزیدگان می‌گذارد، بیان کرد: برگزیده شدن باعث می‌شود تا در زمینه استانداردسازی تلاش بیشتری کنیم و در برنامه کاری دقت را افزایش دهیم.

وی درباره استانی شدن این جشنواره نیز گفت: استانی شدن جشنواره اتفاق خوبی است چرا که همکاران ما نیز در استان‌ها فعالیت‌های خوب و درخوری انجام می‌دهند که برگزاری جشنواره در استان آنها و انتخاب برگزیده کمک می‌کند که در این فعالیت تشویق شوند. با این حال این جشنواره باید به صورت ملی نیز برگزار شود و برگزیدگان استان‌ها نیز در کنار یکدیگر به مقایسه شده و رقابت کنند. 

به گفته این فعال صنعت چاپ، در تهران، کیفیت داوری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده و ثبت نام به صورت الکترونیک نیز نظم خوبی به برگزاری این رویداد داده است.

تخیری با بیان این‌که بیشتر فعالیت‌ها در حوزه بین‌المللی در زمینه چاپ است و لیتوگرافی‌ها در این زمینه حضور ندارد، اظهار کرد: در تمام دنیا، صنعت چاپ، شامل پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ است و متاسفانه به دلیل این‌که بسیاری از لیتوگرافان توانایی خرید دستگاه چاپ ندارد، از گردونه رقابت عقب می‌افتند. این امر نیازمند توجه متولیان این صنعت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا با روند منطقی‌تری مجوزهای این صنعت را صادر کنند تا تمامی صنعتگران عرصه چاپ بتوانند از مجوزی یکسان برای تمامی مراحل چاپ بهره‌مند شوند. 

تخیری در پایان سخنانش با تاکید بر اطلاع‌رسانی جشنواره گفت: جشنواره ملی صنعت چاپ، شایسته اطلاع‌رسانی بهتری است و باید تغییری در روند اطلاع‌رسانی ایجاد شود تا همه اهالی صنعت چاپ به موقع از آن باخبر شوند. اعتقاد دارم که این اطلاع‌رسانی بهتر است از طریق اتحادیه‌های صنعت چاپ انجام شود تا دست‌اندرکاران این صنعت بتوانند با تمام توان در این جشنواره حاضر شوند و آثارشان را به رقابت بگذارند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هجدهم شهريورکلیدها : هادی تخیری لیتوگراف جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: