کریمی خبر داد:
برگزاری دوره‌های آموزشی چاپ در آذربایجان غربی/ ایجاد واحد صحافی در آینده نزدیک


محمدباقر کریمی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان مسائلی که صنعت چاپ استان با آنها درگیر است، گفت: برخی سفارش‌های چاپ به استان‌های همجوار می‌رود در حالی‌که ما پیگیر گرفتن سفارشات از کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش اخبار چاپ، کریمی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشن قدردانی از فعالان این صنعت در 24 شهریور ماه در ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی با داشتن 265 واحد فعال در حوزه چاپ به تازگی صاحب اتحادیه صنعت چاپ شده است که شاهد وضعیت خوبی برای این صنعت در استان هستیم.

وی به برنامه‌های ویژه این اداره کل برای صنعت چاپ اشاره کرد و افزود: نشستی با معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار و در آن مشکلات صنعت چاپ در استان بررسی شد. در این جلسه مساله حمایت بانک‌های عامل و دیگر نهادها از صنعت چاپ مطرح شد و مقرر گردید تا همکاری‌های لازم صورت گیرد. همچنین در جلسه‌ای که با شهرداری ارومیه برگزار کردیم، وعده دریافت قطعه زمینی جهت  ساخت خانه برای اعضای اتحادیه که فاقد مسکن هستند، داده شد.

کریمی با بیان اینکه ناوگان صنعت چاپ در حال فرسوده شدن است، اظهار کرد: نیاز به بازسازی صنعت چاپ است. در استان آذربایجان غربی، چاپ رول نداریم. از سوی دیگر با توجه به بافت سنتی در صنعت چاپ، مساله آموزش برای ما بسیار اهمیت دارد که در قالب دوره‌های پودمانی آموزشی، تعریف رشته‌های جدید و کارگاه‌های آموزشی مطرح شده‌اند. نبود واحد صحافی مجزا در استان نیز از دیگر کمبودهای این صنعت در استان است که پیگیر ایجاد آن هستیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: قوانین دست و پاگیر در صادرات و صنعت چاپ و گرفتن سفارش از کشورهای همسایه نیز در استان ما مورد توجه است. در حال حاضر از اربیل عراق و کشورها همجوار سفارش‌هایی به چاپخانه‌های این استان داده می‌شود اما متاسفانه برخی از نهادها سفارشات را به بیرون از استان می‌دهند که قرار شد جلوی این امر گرفته شود.

به گفته کریمی، بازار سیاه در حوزه چاپ نیز در این استان وجود دارد که پس از آمدن چاپ دیجیتال با آن مواجه شدیم و با شناسایی این واحدها قرار است برنامه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود. با این حال تصمیم بر این شده است که از نظر کمی جلوی افزایش چاپخانه‌ها را بگیریم و کیفیت را افزایش دهیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ پانزدهم شهريورکلیدها : محمدباقر کریمی آذربایجان غربی جشنواره صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: