یزد از استانهای سرآمد در حوزه چاپ صنعتی است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : یزد از استانهای سرآمد در حوزه چاپ صنعتی بشمار می رود که سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شده است .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، علی غیاثی ندوشن در نخستین جشن خانواده صنعت چاپ در یزد با اشاره به فعالیت 97 و احد چاپی در این استان اظهار کرد: برای نخستین بار با تلاش های صورت گرفته، رشته چاپ و نشر در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد راه اندازی شده است.

وی هدف از اخد این رشته تحصیلی را ارتقای علمی صنعت چاپ در استان یزد اعلام کرد و افزود : این رشته تحصیلی در سالجاری در مقطع کاردانی دانشجو جذب خواهد کرد و در تلاش هستیم تا در آینده مجوز مقطع کارشناسی این رشته تحصیلی را اخذ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یکی از ضعف های صنعت چاپ ایران را نبود توجه کافی در زمینه آموزش دانست و گفت: چاپخانه ها باید برای استفاده از نیروی دانش آموخته مجاب و ترغیب شوند.

غیاثی خاطرنشان کرد : تکنولوژی چاپ باید به پیشرفت ها و علم روز مجهز شود و به خصوص در این حوزه باید آموزش را جدی گرفت.

وی همچنین از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه اندازی نمایشگاه دایمی محصولات چاپی در یزد خبر داد و گفت: امیدواریم بزودی این نمایشگاه راه اندازی شود.

این مسوول هدف از نمایشگاه یادشده را معرفی چاپخانه ها و محصولات چاپی آنها عنوان کرد و افزود: معرفی توانمندی چاپخانه های استان یزد از دیگر اهداف این نمایشگاه خواهد بود.

غیاثی در ادامه به تفویض اختیار انجام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در حوزه صدور مجوز چاپ کتاب خبر داد و اظهار کرد: این اقدام باعث پویایی و تسهیل فعالیت های نشر در استان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: با توجه به اینکه اختیار صدور مجوز چاپ کتاب به استان یزد تفویض شده، بزودی هسته های علمی و اجرایی آن شروع به کار می کند.

در ادامه این مراسم که با حضور استاندار یزد و جمعی دیگر از مسوولان استان، چاپخانه داران و واحدهای تابعه آن برگزار شد از کارگران، فعالان و پیشکسوتان عرصه چاپ به قرار زیر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

* کارگران نمونه چاپخانه:

غلامحسین بابایی، چاپخانه خرد تفت

ابوالحسن گلستانی، چاپخانه گلبهار یزد

قاسم مزیدی، چاپخانه هدایت

حسین مقدسی، چاپخانه نقطه

* پیشکسوتان :

سید علی معز الدینی مدیر چاپخانه شهپر

سیدمحمد باقر زاده مدیر چاپخانه بعثت

محمد میر حسینی مدیر چاپخانه گلبرگ

* سرمایه گذار برتر در حوزه چاپ:

محمدحسین جوکار مدیر عامل شرکت تعاونی ستاره ایساتیس

بهرام مهر رستمی مدیر چاپ و نشر بهشت

حسن نجیب مدیر عامل چاپخانه نگارفن

عبدالمجید لطیفی مدیرعامل صنایع پگاه

مهدی دهقانی مدیر عامل چاپ کسری

* پیشکسوت و فعال نمونه حوزه چاپ:

رضا مدرس زاده، چاپخانه گلبهار

همچنین در این مراسم خانواده صنعت چاپ از سعید شیشه بری کارشناس مسوول چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تجلیل به عمل آورد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ چهاردهم شهريورکلیدها : جشن صنعت چاپ استان یزد 12 شهریور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: